Имоти
С едва 56 кв. м площ на 1000 жители: Гърция сериозно изостава с инвестициите в молове спрямо България

Бъдещите перспективи на търговските центрове на гръцкия пазар са много високи, тъй като страната има най-ниския процент на проникване на тези имоти на европейско ниво.
Роля за тази ситуация има икономическата криза, която сви инвестиционната активност в сектора, но и липсата на големи площи в Атика също затруднява изграждането на търговски центрове. В доклад на Cushman & Wakefield се посочва, че Гърция вече е достигнала точката на значително изоставане, дори спрямо съседна България.
В южната ни съседка има едва 56 квадратни метра брутна отдаваема площ на търговски центрове на 1000 жители, в сравнение с 88 кв.м в Сърбия и 103 кв.м в България, две страни, където покупателната способност на потребителите се е увеличила през последните години, въпреки че са започнали от значително по-ниска начална точка спрямо Гърция, подчертават в анализа си експертите, цитирани от Ekathimerini.
В Румъния пък разполага със 107 кв.м. търговски центрове на 1000 жители. Това е допълнителен сигнал за големия растеж, който останалите балкански пазари са отбелязали.
Начело в Европа са скандинавските страни: В Норвегия има 857 кв.м. търговски центрове на 1000 жители, във Финландия - 464 кв.м., а в Швеция - 380 кв.м. В Испания и Италия, които също са в южните части на Европа има съответно 248 кв.м. и 229 кв.м. търговски центрове на 1000 жители, докато в Германия относителният размер е 177 кв.м.
Не е задължително обаче това изоставане да се приема като негативна тенденция. Според експертите от Cushman & Wakefield тези цифри показват и много значителните перспективи, които този сектор има на гръцкия пазар на недвижими имоти. Вярно е, че през последните години електронната търговия се развива бурно и е спечелила сериозен дял пред физическите магазини, но потенциалът на търговсите центрове не е за пренебрегване, когато става дума за инвестиции. Търговската среда в този тип сгради се променя и от места за обичайното пазаруване те се превръщат в средища на различни преживявания за посетителите, сред които са откритите търговски площи, здравословни ресторанти, културни събития и други.