Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Имоти
  3. С едва 56 кв. м площ на 1000 жители: Гърция сериозно изостава с инвестициите в молове спрямо България

Имоти

С едва 56 кв. м площ на 1000 жители: Гърция сериозно изостава с инвестициите в молове спрямо България

С едва 56 кв. м площ на 1000 жители: Гърция сериозно изостава с инвестициите в молове спрямо България - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

Бъдещите перспективи на търговските центрове на гръцкия пазар са много високи, тъй като страната има най-ниския процент на проникване на тези имоти на европейско ниво.

Роля за тази ситуация има икономическата криза, която сви инвестиционната активност в сектора, но и липсата на големи площи в Атика също затруднява изграждането на търговски центрове. В доклад на Cushman & Wakefield се посочва, че Гърция вече е достигнала точката на значително изоставане, дори спрямо съседна България.

В южната ни съседка има едва 56 квадратни метра брутна отдаваема площ на търговски центрове на 1000 жители, в сравнение с 88 кв.м в Сърбия и 103 кв.м в България, две страни, където покупателната способност на потребителите се е увеличила през последните години, въпреки че са започнали от значително по-ниска начална точка спрямо Гърция, подчертават в анализа си експертите, цитирани от Ekathimerini.

В Румъния пък разполага със 107 кв.м. търговски центрове на 1000 жители. Това е допълнителен  сигнал за големия растеж, който останалите балкански пазари са отбелязали.

Начело в Европа са скандинавските страни: В Норвегия има 857 кв.м. търговски центрове на 1000 жители, във Финландия - 464 кв.м., а в Швеция - 380 кв.м. В Испания и Италия, които също са в южните части на Европа има съответно 248 кв.м. и 229 кв.м. търговски центрове на 1000 жители, докато в Германия относителният размер е 177 кв.м.

Не е задължително обаче това изоставане да се приема като негативна тенденция. Според експертите от Cushman & Wakefield тези цифри показват и много значителните перспективи, които този сектор има на гръцкия пазар на недвижими имоти. Вярно е, че през последните години електронната търговия се развива бурно и е спечелила сериозен дял пред физическите магазини, но потенциалът на търговсите центрове не е за пренебрегване, когато става дума за инвестиции. Търговската среда в този тип сгради се променя и от места за обичайното пазаруване те се превръщат в средища на различни преживявания за посетителите, сред които са откритите търговски площи, здравословни ресторанти, културни събития и други.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.