Автомобили
Изненадващо: Porsche отчете спад на продажбите в Европа, за сметка на ръст в Северна Америка
Съвсем очаквано германският производител на луксозни спортни автомобили се сблъсква с предизвикателства на пазара в Китай

Porsche отчете спад на продажбите си в в Европа. От януари до септември 2025 г. на Стария континент са били доставени 50 286 автомобила, което е спад в размер на 4 % спрямо същия период на миналата година. Конкретно за Германия понижението е драстично спрямо 2024 г. Там са реализирани 22 492 доставки, което е с 16% по-малко на годишна база. Противно на очакванията в контекста на митата и търговската политика на САЩ, доставките на германския производител на луксозни спортни автомобили са се повишили в Северна Америка до 64 446 автомобила, което представлява ръст от 5%.
От компанията подчертават, че дела на продадените електрифицирани автомобили през първите девет месеца на 2025 г. нараства в световен мащаб. От продадени общо 212 509 автомобила 35,2% са били електрифицирани (+12,8 % на годишна база за периода). Изцяло електрическите автомобили съставляват дял от 23,1%, докато 12,1% са били продадените plug-in хибриди.
Доставките за развиващите се пазари са достигнали до нов исторически рекорд от 43 090 продадени автомобила за периода, отбелязвайки 3% увеличение, отчитат от Porsche.
От компанията подчертават, че нивото на общите продажби е в съответствие с очакванията, особено като се имат предвид текущите геополитически и икономически условия.
В синхрон с другите големи автомобилни производители Porche съвсем очаквано се сблъсква с предизвикателства на пазара в Китай. В страната са били доставени 32 195 автомобила, което спад от 26% спрямо първите 9 месеца на предходната година.
„Основните причини за този спад остават трудните пазарни условия, особено в луксозния сегмент, както и интензивната конкуренция на китайския пазар. Фокусът тук остава върху продажбите, ориентирани към стойността“, обясняват в съобщението си от компанията.
В световен мащаб обемът на продажбите на Porsche през първите девет месеца е с 6% под данните от миналата година, като разпределението на продажбите остава балансирано в отделните региони.