Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Китай преустанови специалните такси за влизащите американски кораби (ОБНОВЕНА)

Парите

Китай преустанови специалните такси за влизащите американски кораби (ОБНОВЕНА)

Китай преустанови специалните такси за влизащите американски кораби (ОБНОВЕНА) - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Китай обяви, че преустановява специалните си такси за американски кораби, влизащи в неговите пристанища, в деня, в който влязоха в сила други мерки за успокояване на търговската война между Пекин и Вашингтон.

Двете сили са въвлечени от няколко месеца в търговски конфликт с много обрати и значителни последици за световната икономика. Митническите надбавки достигнаха за известно време непосилни нива, което сериозно затрудни двустранната търговия, преди да бъдат намалени до по-умерени нива.

След среща на 30 октомври между китайския президент Си Дзинпин и американския му колега Доналд Тръмп, Китай и САЩ се съгласиха да отменят някои от наказателните търговски мерки, предприети от двете страни.

Китайското министерство на транспорта потвърди, че за една година се суспендират „специалните“ такси, които се налагаха в зависимост от тонажа на корабите, притежавани или експлоатирани от американски предприятия, организации или лица и пристигащи в пристанище в Китай.

Суспендирането влиза в сила днес за период от година, посочват от министерството.

„С оглед на това (суспендирането от страна на САЩ). Китай реши да суспендира съответните мерки“ за една година, се казва в изявлението, цитирано от АФП.

Падането на санкциите засяга и американските дъщерни дружества на Hanwha Ocean, един от най-големите корабостроители в Южна Корея. 

Припомняме, че в отговор на подобни действия пот страна на САЩ, през октомври Китай наложи санкции на пет американски дъщерни дружества на Hanwha през октомври, като ги обвини, че подкрепят разследването на американското правителство по „Раздел 301“, което установи, че доминирането на Пекин в корабостроителната промишленост е необосновано.

На организации и физически лица в Китай беше забранено да сътрудничат с Hanwha Shipping LLC, Hanwha Philly Shipyard Inc., Hanwha Ocean USA International LLC, Hanwha Shipping Holdings LLC и HS USA Holdings Corp.

През август Hanwha обяви инвестиция в размер на 5 милиарда долара в Philly Shipyard, в американския град Филаделфия.

САЩ, които бяха лидер в сектора след Втората световна война, днес представляват едва 0,1% от световното производство. Сега индустрията се доминира от Азия, като само Китай строи близо половината от корабите в света, следван от Южна Корея и Япония

Анкети