Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Френските влакове ще се движат по „зелени" релси

Мрежата

Френските влакове ще се движат по „зелени" релси

Френските влакове ще се движат по зелени релси - Tribune.bg
Снимка:
© SNCF Réseau/ BFM TV

Кръговата икономика все повече ще навлиза в железопътния сектор на Франция. След като от години държавната железница залага на безшумния и екологичен подвижен парк, следващата стъпка в модернизацията е изграждането на декарбонизирани релси. За тази цел правителството е сключило договор с две компании, а за целта са предвидени над 3 милиарда евро на година, пише в блога си журналистът Апостол Апостолов.

Модернизацията на железопътния транспорт е сред ключовите дългосрочни политики на правителството. В стратегията е записано, че до няколко години трябва да бъде подменена железопътната мрежа, чиито участъци са на средна възраст от 30 години.  Годишно инфраструктурната компания на страната SNCF Réseau подменя между 2000 -2500 километра стоманени релси на година. С помощта на механични влакове на ден се пода по над километър, разказва за процеса френската телевизия Би Еф Ем, цитирана от пресата в съседна Белгия.

Стоманата е в основата на производствения процес за направата на железния път. Това изисква отделяне на огромно количество въглероден диоксид в атмосферата. За да изпълни целите си по климатична неутралност до 2050 година, жп компанията и правителството разработват серия от мерки по внедряване на кръгова икономика – демонтираните линии ще бъдат върнати в два завода и от суровината по нова безвъглеродна технология ще бъдат направени нови „зелени релси“.

Но какво печели компанията, обяснява Матийо Шабанел, главен изпълнителен директор на SNCF Réseau пред BFM Business. Всяка година екипите демонтират по 150 000 тона стомана, която се препродава. Една трета от релсите се връщали директно на индустриалния партньор Saarstahl. От тях ще се произведат нови, които ще покрият 80% от нуждите в рамките на 6-годишен период.

След като теглили чертата, от инфраструктурната компания изчислили, че мерките си струват, защото от производството на декарбонизирани релси се постига 10% намаление на емисиите на CO2 на година или 200 000 тона.

В допълнение на мерките се мисли и по подмяната на други по-екологични суровини – като използването на рециклиран чакъл. Извадените дървени траверси стават прекрасен източник за енергия, а бетонните – прекрасен материал за пътни подложки или за нуждите на канализационната инфраструктура. Така че, да няма неусвоени суровини.

Внедряването на „зелената идея“ в политиката на френската компания се проявява и в други направления. Наскоро стана ясно, че SNCF ще търси начини да усвои максимално и пространството в междурелсието с поставяне на соларни панели, които да задоволят част от енергийните нужди.

Проектът по разширяване на портфолиото стартира през 2023 година със създаването на дъщерно дружество- SNCF Renewables, което по шведски модел смята да оползотвори наличното пространство по междурелсието. 

Според кадастъра на Франция, жп компанията е вторият по големина собственик на терени след държавата. Голяма част от тях са пустеещи и може на 1000 хектара да се поставят панели, с които да се задоволят между 15 и 20% от нужната електроенергия.

В дългосрочен план компанията очаква всички свободни коловози да са с панели до 2025 година. Мениджмънтът дори вярва, че може да се стигне и до продажба на електроенергия, която да носи допълнителни приходи, отново реинвестирани във все по-качествена услуга.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.