Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Оскарите ще се излъчват ексклузивно в YouTube от 2029 г.

Мрежата

Оскарите ще се излъчват ексклузивно в YouTube от 2029 г.

Последната церемония беше гледана от 19,69 милиона души – най-високият резултат от пет години насам – след като беше излъчена едновременно по Ей Би Си и стрийминг платформата „Хулу“

Оскарите ще се излъчват ексклузивно в YouTube от 2029 г. - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Церемонията по връчването на наградите „Оскар“ ще се излъчва ексклузивно в YouTube от 2029 г., съобщи Американската филмова академия. Решението представлява радикален завой за филмовата индустрия, която продължава да гледа с резерви към стрийминг платформите, въпреки че зрителите все по-осезаемо се изместват онлайн.

Новото петгодишно споразумение означава, че най-престижното холивудско отличие ще бъде достъпно единствено в интернет за първи път в историята си, с което се слага край на десетилетното партньорство с американската телевизия Ей Би Си.

Според главния изпълнителен директор на Академията за кинематографично изкуство и наука Бил Креймър и президента ѝ Линет Хауъл Тейлър, решението ще позволи на наградите да достигнат „възможно най-голямата световна аудитория“, което ще бъде от полза както за членовете на Академията, така и за цялата филмова общност.

Годишната церемония, която отличава най-добрите постижения в киното и събира най-големите звезди на Холивуд, традиционно се гледа от около 20 милиона зрители в САЩ и още милиони по света.

Настоящият договор на Ей Би Си за излъчване на „Оскар“-ите изтича през 2028 г., когато ще се проведе 100-ата церемония. До този момент каналът, собственост на „Дисни“, ще продължи да предава събитието.

Новото партньорство с YouTube, притежаван от „Гугъл“, бележи смела промяна в момент, когато все повече хора консумират онлайн съдържание. Стрийминг платформите на технологичните гиганти от Силициевата долина вече привлякоха водещи творци с мащабни договори, въпреки критиките на режисьори, че техните филми рядко се задържат дълго в киносалоните.

Постепенно стрийминг продукциите получиха и по-широко признание от Академията – през 2022 г. „Епъл“ спечели „Оскар“ за най-добър филм с „CODA“.

Друга важна холивудска церемония – наградите на Гилдията на актьорите, наскоро ребрандирани като The Actors Awards – вече се излъчва в „Нетфликс“.

YouTube държи най-големия дял от телевизионното време за гледане в САЩ сред всички стрийминг платформи, изпреварвайки дори „Нетфликс“.

Сътрудничеството ще използва мащабния обхват на YouTube и ще внесе иновативни възможности за ангажиране на публиката, като същевременно ще бъде запазено наследството на наградите, се посочва още в изявлението на Академията.

Финансовите параметри на сделката не бяха оповестени. Специализираният сайт „Дедлайн“ твърди, позовавайки се на източници, че сумата, предложена от YouTube, „не е имала икономически смисъл за „Дисни““.

Говорител на „Ей Би Си Ентъртейнмънт“ заяви пред АФП, че телевизията е била „горд дом на „Оскар“-ите повече от половин век“ и че очаква с интерес следващите три излъчвания, включително юбилейната церемония през 2028 г., като пожела успех на Академията занапред.

Подобно на Холивуд като цяло, наградите „Оскар“ преминаха през труден период през последните години заради промяната в навиците на по-младата аудитория. По време на пандемията от Ковид-19 зрителите спаднаха до едва 10,4 милиона.

Последната церемония беше гледана от 19,69 милиона души – най-високият резултат от пет години насам – след като беше излъчена едновременно по Ей Би Си и стрийминг платформата „Хулу“. Онлайн излъчването обаче беше съпроводено от технически проблеми, които попречиха на част от зрителите да видят финалните награди.

Преди малко повече от десетилетие телевизионното излъчване на „Оскар“-ите редовно надхвърляше 40 милиона зрители.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.