Мрежата
Полското издание Wasza Turystyka: България печели все повече признание сред полските туристи
В интервю за полската медия министър Зарица Динкова отбеляза, че 250 000 туристи от Полша са посетили България през 2022 г.
От фейсбук страницата на поското издание Wasza Turystyka:
„Полша се превръща в един от най-важните изходни пазари в България. Страна, известна със своята красота, тя силно се фокусира върху популяризирането на спа и уелнес и печели все повече и повече признание сред полските туристи. За предизвикателствата пред българския туризъм разговаряхме с министъра на Република България Зарица Динкова.“
По данни на българската система за туристическа информация през 2022 година (между 1 януари и 10 септември) над 250 000 полски туристи са посетили България. За по-кратък период, от януари до края на август 2023 г., полските туристи у нас са се увеличили с 19,4%. Това заявява министърът на туризма Зарица Динкова пред полското издание Wasza Turystyka.
Динкова подчертава, че 90% от полските туристи, които посещават страната ни го правят с цел лятна ваканция, като избират предимно Несебър и Слънчев бряг (над 100 000 туристи) и района на Варна (63 000). Същевременно обаче министерството полага големи усилия, за да насочи вниманието на посетителите от Полша към спа и уелнес услугите у нас.
„Този сегмент се развива много бързо, предлаганият от нас продукт е с най-високо качество, а българските спа почивки се оценяват не само от местни, но и от чуждестранни туристи. Съчетаваме го със здравния туризъм, който е също толкова важен за популяризирането на България. Това се подкрепя от отличните природни условия на България с висока степен на слънчева светлина и българската кухня, която е смесица от средиземноморски и централноевропейски влияния“, допълва министърът на туризма, цитирана от пресцентъра на МТ.
Пред полското издание, Зарица Динкова изтъква и факта, че България е целогодишна дестинация. Благодарение на разнообразието от услуги, културното богатство и благоприятния климат, особено в южната част на страната, той е идеална дестинация за активен туризъм.
Полският пазар е сред приоритетните за България. Затова активната реклама в Полша и фокусът на Министерството основно върху промоцията с помощта на дигитални инструменти е от изключително значение за българския туристически бранш. „Нашата цел е да поддържаме и подобряваме това качество, като същевременно поддържаме атрактивна цена. Имаме много широка гама от услуги както за по-малко заможни клиенти, така и за високо бюджетни. Всъщност всеки ще намери нещо за себе си у нас“, казва още министър Динкова.