Мрежата
Студентите в Белгия масово разчитат на ChatGPT
Над 80% от студентите в Белгия са използвали ChatGPT през миналата академична година, показва годишно проучване на фламандското издателство и книжарница Acco.
В допитването са взели участие над 1 000 студенти и 142 преподаватели. Това на практика показва, че четири от петима младежи са разчитали на Al. Половината от тях са уточнили, че са го използвали предимно да пренапише собствените им текстове или пък да направи резюме на техните курсови работи.
На въпрос кое е най-голямото предизвикателство пред тях при използването на изкуствения интелект, една трета от респондентите са заявили да не се увлекат в неговото използване и да загърбят собствените си мисловни възможности, съобщава в блога си българският журналист, живеещ в Белгия - Апостол Апостолов.
Самите анкетирани се опасяват, че стават зависими на интелекта, който може да предостави невярна информация.
Един на всеки трима анкетирани учители също се опасява, че учениците ще мислят по-малко и ще разчитат на ChatGPT. Следователно както студентите, така и учителите искат ясни насоки за използването на ChatGPT във висшето образование.
„Инструментите с изкуствен интелект са огромна добавена стойност, стига да не подкопават постигането на определени компетенции и процеса на обучение. Насоките помагат да се изясни кои компетенции се очакват от студентите. Ето защо е важно да знаят кога не им е позволено да използват инструменти за изкуствен интелект, като например по време на изпит", казва пред местният вестник “Нюз блад“ Мартин Валке, професор по образователни науки в университета в Гент.
Извън анкетата над 74% от анкетираните студенти смятат, че е важно да могат да използват както хартиени така и цифрови учебни материали.