Мултимедия
Брандът Hello Kitty на 50 години: И все още носи милиони на създателите си (СНИМКИ)
Hello Kitty, симпатичният и загадъчен герой, който украсява всичко - от чанти до чаши, навършва 50 години - и все още носи милиони на японските си създатели.
Простичкият дизайн на героинята - която според Sanrio, компанията, която стои зад Кити, не е котка, а малко момиченце от Лондон - ще печели пари още дълги години, твърдят експерти.
Hello Kitty започва живота си като илюстрация върху винилова чантичка за монети.
Оттогава тя се появява върху десетки хиляди продукти - официални и неофициални - включително и в сътрудничество с Adidas, Balenciaga и други водещи марки.
Феноменът не показва признаци на забавяне, като в момента се подготвя филм на Warner Bros и нов тематичен парк Hello Kitty, който ще бъде открит през следващата година на тропическия остров Хайнан в Китай.
Откакто младият главен изпълнителен директор Томокуни Цуджи пое поста от дядо си през 2020 г., цената на акциите на Sanrio се покачи повече от седем пъти и пазарната ѝ капитализация надхвърли един трилион йени (6,8 млрд. долара).
„Ще бъдем глупаво цинични, ако кажем, че не се нуждаем от тези меки, пухкави, розови неща“, каза Кристин Р. Яно от Хавайския университет пред АФП.
Всъщност, „като се има предвид напрегнатото естество на съвременния ни живот, може би сега се нуждаем от тях повече от всякога“, обясни Яно, автор на книгата „Розовата глобализация“ за Hello Kitty.
„Това не е явление, което е умряло или ще умре, поне скоро“, добави тя.
За разлика от други експортни продукти на японската култура като Pokemon или Dragon Ball, около героинята, чието пълно име е Kitty White, има минимален разказ.
Тя има сестра близначка Мими, гадже на име Скъпи Даниел и собствен домашен любимец - котка, казват от Sanrio.
Тя обича ябълковия пай на майка си и мечтае да стане пианистка или поетеса.
Останалото е оставено на въображението на феновете - също като „абстрактния, гол дизайн, който може да говори с някаква простота и елегантност на повече хора“, заяви Яно.
„Наричам я чист продукт“, добави изследователят.
Някои феминистки твърдят, че липсата на уста на Hello Kitty е символ на безпомощност, но Юко Акияма, ръководител на глобалното управление на марката Sanrio, заяви, че това позволява на героинята да „отразява“ различни емоции.
„Така че, ако са тъжни, Hello Kitty ще ви утеши. Ако са щастливи, Hello Kitty е там, за да сподели щастието с тях“, заключи Акияма.