Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мултимедия
  3. След скандална благотворителна акция на инфлуенсърка, въвеждат строги регулации за сектора в Италия (СНИМКИ)

Мултимедия

След скандална благотворителна акция на инфлуенсърка, въвеждат строги регулации за сектора в Италия (СНИМКИ)

След скандална благотворителна акция на инфлуенсърка, въвеждат строги регулации за сектора в Италия (СНИМКИ) - Tribune.bg
Снимка:

От италианския медиен регулатор (AGCOM ) обявиха, че въвеждат по-строги правила за инфлуенсърите в страната. Съвсем скоро за тях ще важат регламентите, които властите прилагат и за традиционните медии. Според новите изисквания инфлуенсъри с повече от 1 милион последователи трябва да упоменават и етикетират рекламното съдържание, което използват в своите публикации, за да бъде разпознаваемо, в противен случай рискуват глоби до 600 000 евро, съобщават медиите на Апенините.

Причината за законодателните промени е превърналата се в скандал коледна благотворителна инициатива на световноизвестната италианска инфлуенсърка Киара Ферани.

Ферани, която може да се похвали с почти 30 милиона последователи в Instagram, съвсем скоро беше глобена с над 1 милион евро (1,10 милиона долара) от италианската антитръстова агенция именно заради липса на яснота в нейна коледна благотворителна кампания от 2022 г.

Киара пуснала коледна серия празнични сладкиши, известни в Италия като „пандоро“, произведени от местна компания, но с опаковка в розов цвят и с името на инфлуенсърката. Ферани обявила, че приходите от продажбата на коледните сладкиши от тази серия ще отидат като дарение за детската болница в Торино.

chiaraferragni© chiaraferragni chiaraferragni

Цената на продуктите била над 9 евро, а последователите на Ферани останали с впечатление, че всички събрани средства ще бъдат дарени, но се оказало, че не е така.

chiaraferragni© chiaraferragni chiaraferragni

Всъщност от компанията, произвела сладкишите дарили 50 000 евро на болницата преди стартирането на инициативата и не са правили повече дарения, а инфлуенсърката от продажбата спечелила над 1 милион евро, което стана публично известно и предизвика вълна от недоволство в Италия.

chiaraferragni© chiaraferragni chiaraferragni

През декември 2023 г. освен Ферани, глобена беше и собственичката на компанията, произвела сладкишите с 420 000 евро за подвеждане на потребителите.

Малко преди тази Коледа във видеоклип Ферани се извини на последователите си, като определи случилото се като „комуникационна грешка“ и обеща да дари 1 милион евро на болницата.

Въпреки извинението Ферани загуби 200 000 последователи след избухването на скандала, както и редица ключови клиенти и международни компании.

Анкети