Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мултимедия
  3. Вече е ясно: Xiaomi започва доставките на първия си електромобил в края на март (СНИМКИ)

Мултимедия

Вече е ясно: Xiaomi започва доставките на първия си електромобил в края на март (СНИМКИ)

Вече е ясно: Xiaomi започва доставките на първия си електромобил в края на март (СНИМКИ) - Tribune.bg
Снимка:
© Xiaomi

Китайският гигант в областта на електрониката Xiaomi ще започне доставките на първия си електромобил до края на март, заяви шефът на фирмата. По този начин дългоочакваното навлизане в автомобилната индустрия е на прага на завършването.

Xiaomi - третият по големина производител на смартфони в света - също така произвежда таблети, смарт часовници, слушалки и скутери.

През 2021 г. базираната в Пекин фирма обяви планираното си навлизане в сектора на електрическите превозни средства, станал силно конкурентен през последните месеци, тъй като водещите китайски марки водят агресивна ценова война.

Дългоочакван: Вижте първия електромобил на китайската компания Xiaomi (СНИМКИ)

„Xiaomi SU7 ще бъде официално пуснат на пазара на 28 март“, написа Лей Дзюн, основател и главен изпълнителен директор на компанията, в китайската социална мрежа Weibo.

„Развълнувани сме да обявим пускането на #XiaomiSU7 на вътрешния пазар на 28 март! Изпълнявайки нашето 3-годишно обещание за авангардна технология и изключително изживяване при шофиране", написа той в сoциалната мрежа X.

Акциите на фирмата поскъпнаха с близо 10 % до обяд в Хонконг, където фирмата е регистрирана.

Оборудван със софтуер и електронни функции на Xiaomi, SU7 се произвежда от китайския автомобилен гигант BAIC.

Батериите му - с пробег до 800 км - се доставят от най-големия китайски производител на електрически автомобили BYD, както и от местния гигант CATL.

„Целта е да се превърнем в един от петте най-големи автомобилни производители в света с помощта на 15 до 20 години упорита работа“, заяви Лей през декември.

Много водещи технологични фирми в Китай - най-големият автомобилен пазар в света - инвестираха наскоро в сектора на електрическите превозни средства в страната, където чуждестранните фирми трудно успяват да се наложат.

Основана през 2010 г., Xiaomi постигна бърз растеж чрез стратегията си за продажба на устройства от висок клас на достъпни цени, първоначално директно чрез онлайн канали.

Анкети