Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мултимедия
  3. Китай посрещна Годината на змията с икономически проблеми, но и с възможности за ръст на продажбите (СНИМКИ)

Мултимедия

Китай посрещна Годината на змията с икономически проблеми, но и с възможности за ръст на продажбите (СНИМКИ)

Китай посрещна Годината на змията с икономически проблеми, но и с възможности за ръст на продажбите (СНИМКИ) - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Както всяка година, така и тази, милиони китайци отпътуваха към родните си градове, за да посрещнат Лунната Нова година със семействата си.

Най-големият празник в Китай тази година се пада между 28 януари и 4 февруари, като отбелязва пристигането на Годината на змията.

Обичайно празненствата се очакват с голямо нетърпение от търговците, защото докато семействата се наслаждават на времето заедно те дават тласък на бизнеса, пазарувайки, посещавайки кина, ресторанти и всякакви други заведения.

Посрещането на 2025 г. обаче изглежда ще протече по малко по-различен сценарий.

Празненствата идват в момент, когато една от най-големите развиващи се икономики в света среща сериозни затруднения. Властите се надяват през празничните дни хората да отворят портфейлите, за да стимулират задъхващата се икономика, но изгледите не са много добри според анализаторите. Точно поради тази причина официалният празничен период беше удължен с един ден - между 28 януари и 4 февруари.

БГНЕС© БГНЕС БГНЕС

Освен това, дни преди настъпването на Новата 2025 година, от Пекин обявиха редица стимули, сред които намаляване на лихвените проценти, повишаване на основните пенсии и разширяване на програмите за обмен на потребителски стоки.

Стимулиране на икономиката: Китай разшири списъка с продукти, които хората могат да търгуват, за да получат отстъпка от 20%

Освен това стартираха програми за популяризиране на зимните ваканционни дестинации и осигуряване на достъпни самолетни билети в цялата страна.

БГНЕС© БГНЕС БГНЕС

Бизнесът обаче остава скептично настроен. Според статистиката и проучванията сривът на имотния пазар доведе до ефекта на снежната топка, а хората продължават да затягат коланите си, притеснявайки се за сигурността на работните си места.

БГНЕС© БГНЕС БГНЕС
БГНЕС© БГНЕС БГНЕС

След COVID-19 туризмът на Китай също пострада заради отлива на международни туристи. Това беше причина наскоро правителството да разшири списъка с безвизови държави.

Ситуацията в Хонконг не е по-различна

Според South China Morning Post резервациите за уикенда на Лунната Нова година са се увеличили с 200%, с впечатляващ дял на южнокорейските туристи. Въпреки това секторът на търговията на дребно в Хонконг вече показа признаци на забавяне. Продажбите на дребно през ноември са намалели със 7,3%, отбелязвайки деветия пореден месец на спад, с общи приходи от едва 4 милиарда щатски долара.

Освен това от Хонконгската асоциация за управление на търговията на дребно разкриват, че близо 60% от фирмите очакват по-нататъшни спадове в сравнение с миналата година, поради по-предпазливите навици за харчене както на жителите, така и на туристите от континентален Китай, които често предпочитат по-кратки престои.

Изглежда обаче, че все пак има бизнеси, които виждат в Годината на змията възможност за повишаване на продажбите в Китай. Пример са редица от световноизвестните модни брандове, които тази година вплетоха образа на змията в колекциите си.

Според анализатори колекцията Serpenti на Bulgari продължава да се радва на голям успех сред китайските потребители, а преди броени дни от компанията пуснаха специалната си серия бижутата и аксесори, вдъхновени именно от Годината на змията.

Във социалната мрежа „X“ китайската актриса Джан Джинги сподели снимки, представяйки новата колекция на Burberry, вдъхновена от китайската Нова година - Lunar New Year Collection.

„Отново се чувствам дълбоко оценена от Burberry, участвайки в кампанията им за Лунната Нова година за 2025 г. Прегръщам духа на обновяване и обединение с Burberry, готова да посрещна нова глава, изпълнена с безкрайни възможности в предстоящата Година на змията“, написа китайската звезда в социалнта мрежа X.

Анкети