Парите
Акциите на „Meta“ поскъпват, печалбата за тримесечието е 5,7 млрд. долара
Акциите на Meta, която е компания майка на Facebook, се покачиха, предаде АФП. Интернет титанът съобщи, че е реализирал печалба от 5,7 млрд. долара през първото тримесечие на тази година, надминавайки прогнозите след мащабна вълна от съкращения на разходи и уволнения.
Печалбата е реализирана при приходи в размер на 28,6 млрд. долара и в момент, когато броят на хората, използващи Facebook всеки месец, е нараснал до малко повече от три милиарда души, показва отчетът за приходите.
„Имахме добро тримесечие, а общността ни продължава да расте“, заяви Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Meta.
„Освен това ставаме все по-ефективни, за да можем по-бързо да създаваме по-добри продукти и да се поставим в по-силна позиция за осъществяване на дългосрочната ни визия“, посочи той.
Зукърбърг, който нарече 2023 г. „годината на ефективността“, добави, че изкуственият интелект, използван в Meta, „води до добри резултати“ в целия ѝ бизнес.
Акциите на Meta поскъпнаха с близо 12% до 233,94 долара в следборсовата търговия, която последва публикуването на данните за приходите.
Meta заяви, че броят на рекламите, показани в нейното "семейство от приложения", което включва Instagram, се е увеличил с 26% спрямо същия период на предходната година, но средната цена на реклама се е понижила.
Технологичният титан приключи март с намаление на броя на служителите си до 77 114, като компанията съобщи, че планира още съкращения на персонала.
Facebook пое по най-агресивния път сред големите технологични фирми в САЩ за съкращаване на персонала си и само за няколко месеца съкрати почти една четвърт от глобалната си работна сила, т.е. повече от 20 000 работни места.
„Годината на ефективността започва по-силно от очакваното за Мета“, заяви главният анализатор на Insider Intelligence Дебра Ахо Уилямсън.
„В тази икономическа среда - и след катастрофата, която беше през 2022 г. - 3% годишен ръст на приходите е постижение“, добави тя.
Meta претърпя тежка 2022 г. на фона на влошения икономически климат, който принуди рекламодателите да намалят разходите си за маркетинг, и промените в защитата на личните данни на Apple, които намалиха възможностите за персонализиране на рекламите.
Зукърбърг определи миналата година като „унизително събуждане“ и заяви, че би било разумно „да се подготвим за възможността тази нова икономическа реалност да продължи много години“.