Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Alibaba с програма за 7 млрд. долара за стимулиране на потреблението в Китай

Парите

Alibaba с програма за 7 млрд. долара за стимулиране на потреблението в Китай

Alibaba с програма за 7 млрд. долара за стимулиране на потреблението в Китай - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Онлайн търговската платформа на китайския технологичен гигант Alibaba ще предостави субсидии на стойност 7 милиарда долара за определени покупки, с цел да даде сериозен тласък на страната, която се сблъсква със забавяне на потреблението.

Taobao — водещата в Китай електронна търговска платформа, стартирана от Alibaba през 2003 г., съобщи, че фонд от 50 милиарда юана (около 6,97 милиарда долара) ще бъде предоставен като „директни субсидии за потребители и търговци“ в рамките на 12 месеца.

Стимулите за пазаруване в функцията „flash purchase“ на Taobao ще се изразяват в дигитални „червени пликове“ — модерна версия на традиционните парични подаръци, както и в отстъпки за продукти, доставка и комисионни. Според Taobao субсидиите ще „предоставят на потребителите изгодни и удобни услуги и преживявания, допълнително стимулирайки жизнеността на потреблението“.

Пекин се бори с дефлационен натиск, който застрашава икономическия растеж, докато предизвикателствата в други сектори се увеличават. Кризата в сектора на недвижимите имоти и острата търговска война със САЩ през тази година засилиха притесненията на китайските домакинства при правенето на големи покупки.

Властите в Китай предприеха редица агресивни мерки за стимулиране на потреблението — включително намаляване на ключовите лихвени проценти и различни програми за замяна на потребителски стоки.

Резултатите са противоречиви: официалната статистика отчита, че през май търговията на дребно е нараснала с най-бърз темп на годишна база от декември 2023 г., въпреки че цените на търговските имоти в 70 ключови града са спаднали от април.

Анкети