Парите
Без споразумение за финансиране: Федералната администрация на САЩ спира работа
Това е първото спиране на работата на администрацията от най-дългото в историята – продължило 35 дни – преди почти седем години

Голяма част от федералната администрация в САЩ спря работа, след като Конгресът не успя да постигне споразумение за финансиране.
Преустановяването на дейността започна след полунощ, след като законодателите и президентът Доналд Тръмп не успяха да излязат от бюджетна безизходица по време на остри преговори, които се фокусираха върху исканията на Демократическата партия за финансиране на здравеопазването.
Това е първото спиране на работата на администрацията от най-дългото в историята – продължило 35 дни – преди почти седем години.
То ще блокира дейността на редица федерални департаменти и агенции, засягайки стотици хиляди държавни служители.
Това спиране на работата се нарича Government shutdown. Това означава частично или пълно спиране на работата на федералното правителство, когато Конгресът и президентът не успеят да се договорят за финансиране на държавните разходи чрез приемане на бюджет или временен закон за финансиране (т.нар. continuing resolution).
Какво се случва: Федералните агенции без одобрено финансиране трябва да спрат или ограничат дейността си; „Несъществени“ федерални служители (например в национални паркове, музеи, административни услуги) се изпращат в неплатен отпуск (furlough); „Съществени“ услуги (армия, полиция, летищна сигурност, здравни служби, поща) продължават работа, но често служителите временно не получават заплати, докато не бъде приет нов бюджет;
Последици: Икономическият ефект може да е сериозен – от забавени плащания към държавни контрагенти до загуби за туризма и забавени услуги за гражданите.