Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. „Черният петък“ е засенчен от инфлацията в САЩ

Парите

„Черният петък“ е засенчен от инфлацията в САЩ

Черният петък е засенчен от инфлацията в САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

„Черният петък“, или петъкът след Деня на благодарността, в Съединените щати традиционно дава началото на пазаруването за Коледните и Новогодишни празници. Тази година се очакват още по-големи намаления, но въпросът е потребителите ще бъдат достатъчно уверени в икономическите си перспективи, за да харчат, пише Франс прес.

Растящата инфлация в най-голямата световна икономика през последните месеци хвърли сянка на несигурност върху тазгодишните празници.

Преди година търговците на дребно бяха изправени пред недостиг на стоки на фона на претоварените пристанища и затварянията на заводи заради КОВИД-19. За да се избегне предотвратяване на тази ситуация, тази година те предварително натрупаха складови наличности, което пък ги изложи на риска от презапасяване в момент, когато потребителите свиват разходите си.

През последните месеци търговците постигнаха напредък в освобождаването от излишните складови количества, създавайки благоприятни условия за ловците на оферти при много категории стоки, включително електроника, стоки за дома и облекло, посочва Нийл Сандърс, управляващ директор на консултантската компания „ГлобълДейтаРитейл“ (GlobalData Retail).

Нарасналите разходи за бензин и основни битови стоки като месо и зърнени храни са проблем в цялата икономика, но не натоварват всички в еднаква степен. Хората с най-ниски доходи са засегнати най-тежко от по-високата инфлация, посочва анализатор на „Мудис" (Moody's).

Стопяване на спестяванията 

Индексът на потребителските цени в САЩ е на ниво над 8 процента на годишна база, което означава, че увеличаване на празничните продажби със същия темп като стойност ще се равнява на по-малко продадени количества.

Потребителите в САЩ показаха устойчивост през многобройните етапи на пандемията от КОВИД-19, често харчейки повече от очакваното, дори когато проучванията на потребителските нагласи отчитаха, че те са песимистично настроени. Част от причините за това явление бе необичайно високото ниво на спестяванията в момент на потребление, намалено заради ковид ограниченията.

Този буфер обаче започва да се изчерпва. След като в средата на 2021 г. извънредните спестявания достигнаха 2,5 трлн. долара, през второто тримесечие на текущата година те намаляха до 1,7 трлн. долара, по оценки на „Мудис“, предава БТА.

Потребителите с доходи под 35 000 долара са най-засегнати, като техните извънредните спестявания са се свили с 39 процента между четвъртото тримесечие на 2021 г. и средата на 2022 г., според „Мудис“.

Този спад е придружен от увеличаване на задълженията по кредитни карти, както показват данни на Управлението за федерален резерв. Търговските вериги пък отчитат увеличаване на покупките, правени с купони за храна.

Същевременно днес е и „Денят без покупки“ - международна инициатива срещу консуматорството, отбелязвана в Северна Америка, Великобритания, Финландия и Швеция (макар в някои страни на този повод да е посветена съботата след Деня на благодарността). В рамките на инициативата към хората се отправя призив да се въздържат да купуват каквото и да било в рамките на 24 часа. Тя е започната през септември 1992 г. във Ванкувър, Канада, от артиста Тед Дейв като призив към обществото да преосмисли проблема със свръхпотреблението.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.