Парите
Дрехите в Shein поскъпват: Китайската платформа за бърза мода вдига цените преди IPO-то си
Китайската онлайн платформа за търговия на дребно Shein повишава с около една трета цените на дрехите, които предлага. Интернет магазинът, който натрупа популярсност с продажбата на така наречената бърза мода на символични цени се опитва да повиши приходите си преди планираното първично публично предлагане на акциите си.
Според анализа на ценовата стратегия на компанията ръстът на цените надвишава този предприет от конкурентите на Shein - H&M и Zara, предава Ройтерс, цитирайки данни на базираната в Лондон изследователска фирма EDITED, която сравнява цените към 1 юни спрямо година по-рано.
Китайската компания продава онлайн широк набор от артикула, макар че основният ѝ бизнес е фокусиран върху дамската мода. Повечето от стоките са произведени в района на Гуанчжоу от около 5400 компании доставчици.
Shein не разкривя официално финансовите си резултати, но според Coresight Research приходите ѝ за тази година ще достигнат 50 милиарда щатски долара, което е с около 55% повече от миналата.
По данни на EDITED към 1 юни средната цена на роклите, продавани от Shein в САЩ, най-големият пазар за компанията, се е увеличила с 28% до 28,50 долара. Това все пак е доста под средната цена за същия артикул на H&M - 41 щатски долара и на Zara - 79 щатски долара.
Във Великобритания роклите на Shein струват 24 британски лири (31 щатски долара), или с 15 на сто повече спрямо година по-рано, а в Германия, Франция, Испания и Италия повишението е с около 36%.