Парите
Глобални правила ще помагат на регулаторите да се справят с т.нар. „грийнуошинг“
Съветът по международни стандарти за устойчивост (ISSB) обяви първи стъпки в изготвянето на глобален регламент срещу т.нар. „грийнуошинг“. Стандартите IFRS S1 и IFRS S2, които бяха публикувани днес въвеждат изискване към компаниите за разкриване на подробна информация затова как изменението на климата се отразява на техния бизнес. Новите стандарти са определени въз основа на правила, изготвени от Работната група относно оповестяването на финансова информация във връзка с климата (TCFD), създадена под егидата на Г-20.
„Грийнуошингът“ е термин, който описва практиките на някои фирми да представят своите продукти или услуги за „екологични“ или „щадящи околната среда“, когато всъщност те не са такива или по друг начин казано - измиване на имиджа, за да може от „замърсител“ компанията да се възприеме от обществото като организатор на „зелени инициативи“.
Новите стандарти са подкрепени от групата на най-големите икономики в света (Г-20), отбелязва Ройтерс.
Отделните държави сами ще имат възможност сами да решават дали да изискват от фирмите, които са регистрирани на тяхна територия, да се съобразяват с новите правила, обяви председателят на Съвета по международни стандарти за устойчивост Еманюел Фабер.
Канада, Великобритания, Япония, Сингапур, Нигерия, Чили, Малайзия, Бразилия, Египет, Кения и Република Южна Африка обмислят въвеждането на новите правила, уточнява Фабер.
През последните години зачестява практиката различни компании да привличат трилиони долари под формата на инвестиции, изтъквайки неоснователно своята „екологична и социална отговорност“ в подкрепа на обществения интерес.
Само преди дни 23 организации за защита на потребителите от 19 държави се обединиха в обвинение срещу 17 авиокомпании в Европа. Оплакването им гласи, че авиолиниите подвеждат потребители, че един полет може да бъде въглеродно неутрален или екологичен.
Тези твърдения организациите наричат „грийнуошинг“ –Формалното оплакване е отправено към Европейската комисия и организациите за защита на потребителите от BEUC (Европейската потребителска организация).
Последната обединява неправителствени организации от страните в Европа. Според българската асоциация „Активни потребители“, която също участва в обвинението, въздушният транспорт не е екологичен.
В обвинението са споменати седемнайсет авиолинии от цяла Европа