Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Hermès детронира LVMH и вече е най-ценната компания за луксозни стоки в света

Парите

Hermès детронира LVMH и вече е най-ценната компания за луксозни стоки в света

Hermès детронира LVMH и вече е най-ценната компания за луксозни стоки в света - Tribune.bg
Снимка:

На 15 април LVMH загуби позицията си на най-голямата европейска компания за луксозни стоки по пазарна капитализация, след като бе изпреварена от конкурента си Hermès поради песимизма на инвеститорите след разочароващите приходи за първото тримесечие на сектора.

LVMH, чиито марки от висок клас включват Louis Vuitton и Dior, бижутерийната марка Tiffany & Co. и веригата за красота Sephora, не оправда очакванията за продажбите през първото тримесечие, тъй като купувачите в САЩ ограничиха покупките на козметични продукти и коняк, а продажбите в Китай останаха слаби.

Акциите на LVMH спаднаха със 7%, което доведе до намаляване на пазарната капитализация на компанията до 246 млрд. евро, в сравнение с 247 млрд. евро за Hermès, пише Си Ен Ен.

Макар че пазарните оценки са склонни да се колебаят, оценките от 15 април „отразяват различното представяне и настроенията на инвеститорите към двете компании“, каза Елена Соколова, старши анализатор в Morningstar.

Соколова изтъкна, че LVMH е по-силно изложена на долната част на луксозния спектър, докато по-богатата клиентска база на Hermes ѝ позволява да преодолее по-добре спада в индустрията.

Hermès, която продава чанти Birkin и Kelly на стойност 10 000 долара, е известна с това, че стриктно следи производството си, като се придържа към 6-7% увеличение всяка година.

Изпреварването по пазарна капитализация е „доста показателно за света след Ковида“, като модните марки на LVMH се радват на много по-голям пазарен дял, отколкото в миналото, след като натрупаха преднина пред конкурентите си по време на бума след пандемията, отбеляза Флавио Середа, който управлява инвестиционната стратегия за луксозни марки на GAM.

Със сигурност ще има „краткосрочна болка“, каза Середа, като отбеляза, че фокусът на Vuitton върху луксозните стоки от среден клас е „област на безпокойство“.
LVMH, с понижение от 7,2 %, поведе спада на акциите в сектора, а Kering, собственик на Gucci, и Hermès се понижиха съответно с 2 % и 0,3 %. Базираната в Швейцария Richemont, която е собственик на Cartier, се понижи с 0,7%, а италианската Prada - с 4,2%.

Спадът от 3% на продажбите на LVMH за първото тримесечие - доста под очакванията на анализаторите за ръст от 2% - насочи към още една трудна година за луксозните компании след неотдавнашните съобщения на президента на САЩ Доналд Тръмп за митата, които предизвикаха опасения за рецесия.

Резултатите сигнализираха за „по-трудна търговска среда за по-широкия луксозен сектор“, заяви анализаторът на RBC Пирал Дадхания, който понижи прогнозата си за органичните продажби на LVMH през тази година до без промяна от очаквания по-рано ръст от 3%, позовавайки се на пропуснатите продажби през първото тримесечие.

Инвеститорите се надяваха, че луксозният сектор ще се измъкне от спада си през тази година, но търговското напрежение породи опасения за глобална рецесия.

Подобрението, наблюдавано в края на 2024 г., сега изглежда аномалия, тъй като ключовият бизнес на LVMH в областта на модата и кожените изделия, където се намират марките Louis Vuitton и Dior, се върна към 5% спад на продажбите, отбеляза Deutsche Bank.

Акциите на компаниите за луксозни стоки се търгуват с понижение от края на март, като LVMH, Kering и Burberry се понижиха с 14%, Richemont - с 13%, а Hermès - с 5%.

Анализаторите на Bernstein наскоро понижиха прогнозата си за продажбите в сектора през тази година до спад от 2%, при предишна прогноза за 5% ръст, което би означавало най-дългия спад в индустрията от над две десетилетия.

Етикети: лукс (19) мода (17)
Анкети