Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Индустрията за запознанства се оценява на $4 млрд. през 2024 г. само в САЩ

Парите

Индустрията за запознанства се оценява на $4 млрд. през 2024 г. само в САЩ

Индустрията за запознанства се оценява на $4 млрд. през 2024 г. само в САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Индустрията за запознанства се оценява на 4 милиарда долара през 2024 г. само в САЩ пише Fortune, предава Tribune.bg. През последните години мачмейкингът, както се нарича, не е просто инструктаж за запознанства, а индивидуално сватосване. Останала в сянката на сайтовете и приложенията за запознанства, тази вековна практика отново се превърна в предпочитана опция от онези, които разполагат със средства да платят за нея и имат желание да включат човешката динамика на търсенето на любов от трета страна.

"Хората се чувстват все по-комфортно да възлагат интимния си живот на външни изпълнители, както биха наели личен треньор във фитнеса или частен готвач, който да им приготвя храна", пояснява Рейчъл Грийнуолд, американска мачмейкърка и член на ръководството на Харвардското бизнес училище, чиито елитни услуги струват от 10 000 до 75 000 долара на месец и минимален тримесечен ангажимент.

Разбира се, не всеки може да наеме личен треньор или частен готвач. Но дори и на по-ниските нива, личното сватосване съвсем не е същото като запознанствата чрез алгоритъм и цените, възлизащи на хиляди долари или повече – отразяват това, пише Fortune.

Точните цифри са неуловими, представители на индустрията са категорични, че тя е в период на растеж. Освен всичко друго, за тази работа не се изисква лиценз и тя до голяма степен не е регулирана.

"По същество това е нещо, което бих нарекъл Див запад", споделя Грийнуолд.

Според нюйоркската мачмейкърка Лиза Клампит, в началото на века в САЩ е имало около 50 мачмейкъра, а сега само в САЩ са над 5000.

Много клиенти са се уморили от подхода към запознанствата онлайн чрез приложения или са решили, че инвестираното от тях време не носи дивиденти.

Мачмейкърите обясняват, че макар клиентите обикновено да търсят обвързващи отношения, бракът не винаги е цел, което е една от причините, поради които предварително се изисква задълбочен процес на проверка и интервю. Например някой, който току-що е преживял развод, може просто да иска да се запознае с различни хора.

Елитните сватовници твърдят, че имат кратки списъци с предложения, понякога половин дузина или дори по-малко, за да могат да се съсредоточат върху нуждите на VIP клиентите и да реагират бързо. В долната част на ценовия спектър клиентите могат да очакват по-скоро подход на агенция - по-евтин, но и по-малко личен.

Рейчъл Грийнуолд, например, работи само с мъже, отчасти защото така повелява математиката. Други мачмейкъри правят същото.

"Средностатистическият клиент е над 40 години, защото цената е толкова висока, че по-младите обикновено не могат да си я позволят", обяснява Грийнуолд.

По думите й над 40-годишна възраст има много по-голямо предлагане на фантастични самотни жени и малко на фантастични мъже. И много от тези мъже, които търсят сватовници, искат да се срещат с жени 10 години по-млади, защото искат да имат деца, така че на пазара има натиск върху жените.

"Ние не сме магьосници – много е важно това да се знае от хората. Не е като да ви дадем меню и да си поръчате каквото пожелаете", признава Грийнуолд.

Повечето мачмейкъри са съгласни, че "успехът" е в очите на клиента, независимо дали става въпрос за взаимно удовлетворяваща връзка, брак или просто процес на себепознание. И признават, че да гледаш отблизо как клиентите се опознават и влюбват, никога не омръзва.

Анкети