Парите
Конгломератът за луксозни стоки LVMH отчете спад на приходите с 4%

Най-големият конгломерат в света за луксозни стоки – LVMH – съобщи, че приходите му за третото тримесечие на 2025 г. са намалели с 4% до 18,3 млрд. евро (21 млрд. долара), основно поради колебания във валутните курсове.
Компанията уточни, че това представлява спад спрямо над 19 млрд. евро, реализирани през същия период на 2024 г. Все пак в сравнение с предходното тримесечие е отчетен лек ръст от 1%.
За периода януари – септември тази година LVMH е генерирала общо 58 млрд. евро приходи, което е по-малко спрямо същия период на миналата година. Основната причина за спада е по-слабото представяне на ключовия сегмент „мода и кожени изделия“, включващ престижни марки като Louis Vuitton и Dior.
Продажбите на вина и спиртни напитки – сред които Moët и Hennessy – както и на часовници, бижута, парфюми и козметика също са отбелязали спад спрямо първите девет месеца на 2024 г.
Компанията подчерта, че е „показала добра устойчивост и е запазила силния си иновационен потенциал въпреки трудната геополитическа и икономическа среда“.
В отчета за третото тримесечие се посочва, че е постигнато „подобрение във всички бизнес сегменти и региони, с изключение на Европа“.
В Европа приходите от туристически разходи са намалели поради валутни колебания, които са оказали по-силно влияние през това тримесечие в сравнение с началото на годината.
Компанията отбеляза и спад в търсенето в Япония, като посочи, че резултатите за 2024 г. са били подкрепени от по-високи туристически разходи вследствие на слабата йена.
LVMH допълни, че продажбите на коняк са били засегнати от търговското напрежение между Вашингтон и Пекин.