Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Крайни мерки: Федерацията на потребителите в Гърция призова за бойкот на млечните продукти

Парите

Крайни мерки: Федерацията на потребителите в Гърция призова за бойкот на млечните продукти

Крайни мерки: Федерацията на потребителите в Гърция призова за бойкот на млечните продукти - Tribune.bg
Снимка:
© INKA/Greece

Федерацията на потребителите в Гърция (INKA) обяви бойкот на млечните продукти от 13 до 20 февруари 2023 г., като реакция на високите цени на пазара на хранителни стоки, съобщи държавната телевизия ЕРТ.

Федерацията на потребителите в Гърция призовава потребителите да бойкотират млечните продукти в продължение на една седмица с цел намаляване на цените им.

Μинистърът на развитието и инвестициите Адонис Георгиадис миналият петък потвърди пред телевизионния канал АНТ1, че „действително цената на млякото за производителя тази година е най-високата за последните 25 години“, предаде АНА-МПА. Той поясни, че в началото на инфлационната криза в Гърция и в Европа производството е спаднало, но търсенето е останало същото.
 
„Много фермери предпочетоха да заколят животните, вместо да запазят производството на мляко, защото разходите се увеличиха твърде много и щяха да ги доведат до фалит,“ разясни Адонис Георгиадис.
 
От друга страна, председателят на Федерацията на потребителите в Гърция Йоргос Лехуритис заяви, че не може един продукт с начална стойност 20 цента „да стига до пазара на цена от 1,80 евро“ и изрази мнението, че зад подобни явления се крие „мръсна печалба“.

Федерацията планира да отправя призиви към потребителите за едноседмичен бойкот на различни категории продукти, чиито цени се повишават, предаде БТА.

Междувременно, във връзка с нуждите на потребителите и повишаването на цените, министърът на развитието и инвестициите Адонис Георгиадис обяви в неделя пред гръцката телевизия Скай, че до края на седмицата за 8500 гръцки граждани ще бъде отворена нова платформа за карта за пазаруване (market pass), която ще покрива значителен процент от разходите за 60 различни продуктови категории.

Анкети