Парите
Нидерландски пивоварен гигант отчете спад в продажбите в Европа и САЩ

Нидерландския пивоварен гигант Heineken обяви, че е продал по-малко от очакваното бира през първата половина на годината. Доброто представяне на компанията в Азия не успя да компенсира слабите резултати в Европа и САЩ.
Общият обем на продадената бира за периода възлиза на 116.4 милиона хектолитра — спад спрямо 118.2 милиона хектолитра през първите шест месеца на 2024 г. Това е и под очакванията на анализаторите, които прогнозираха 117 милиона хектолитра.
„Значителният ръст във Виетнам, Индия и Мексико бе надделян от спада в Бразилия, САЩ и части от Европа“, съобщиха от компанията.
Въпреки това Heineken — собственик на марки като Amstel, Kingfisher и Savanna — запази прогнозата си за цялата година за ръст на оперативната печалба между 4 и 8 процента, базирана на предпочитания от компанията метод на изчисление.
Главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринг приветства постигнатото в неделя споразумение между ЕС и САЩ, с което се избегна възможна търговска война.
„Добре е, че тази несигурност приключи. Избегнато бе по-нататъшно напрежение. Вече имаме яснота какво ни очаква“, коментира той пред журналисти.
По думите му, въздействието на митата — фиксирана ставка от 15% за повечето стоки от ЕС в САЩ — вече е взето предвид в прогнозите за печалба.
Около 95% от продукцията на Heineken се произвежда и продава на местно ниво, така че митата не се прилагат.
„Затова за нас ефектът е управляем“, подчерта той.
Компанията отчете общи приходи от 14.2 милиарда евро за първата половина на 2025 г., спрямо 14.8 милиарда евро за същия период на предходната година — приблизително в съответствие с очакванията.
Този резултат представлява "органичен ръст" от 2.1 процента, ако се изключи влиянието на валутните колебания.
Оперативната печалба, без да се включват изключителни разходи и амортизации — основният показател, използван от компанията — достигна 2.0 милиарда евро, леко над прогнозите.