Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Печалбата на Netflix скочи с цели 45%

Парите

Печалбата на Netflix скочи с цели 45%

Печалбата на Netflix скочи с цели 45% - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Netflix отчете по-добри от очакваните резултати за второто тримесечие в четвъртък. Печалбата на компанията скочи с 45% на годишна база, тъй като стрийминг гигантът се възползва от увеличението на цените на абонаментите и растящия рекламен бизнес.

Netflix увеличи абонаментните си цени в Обединеното кралство

Приходите се повишиха с 16% до 11,1 млрд. долара за тримесечието, приключило на 30 юни, надминавайки прогнозите на анализаторите и собствените очаквания на компанията. Нетната печалба достигна до 3,1 млрд. долара.

Netflix отбеляза силното представяне на съдържанието си през тримесечието. Сред големите хитове е третият сезон на „Игра на калмари“ (Squid Game), който привлече 122 млн. зрители, предаде АФП.

„Той вече се превърна в шестия най-успешен сезон на сериал в нашата история, само с няколко седмици гледане досега“, заяви компанията.

Други забележителни заглавия включват третия сезон на „Джини и Джорджия“ (Ginny & Georgia) с 53 милиона гледания и „Sirens“ с 56 милиона гледания.

Анимационният филм „KPop Demon Hunters“ с 80 милиона гледания се превърна в „един от най-големите ни анимационни филми досега“, а саундтракът му оглави музикалните класации по света.

„Корейското съдържание продължава да бъде популярно сред нашата аудитория“, каза компанията, посочвайки продължаващия успех на международната програма, която се превърна в отличителен белег на глобалната стратегия на Netflix.

Netflix изрази оптимизъм за втората половина на 2025 г., посочвайки предстоящата програма, която включва дългоочаквания втори сезон на „Уензди“ (Wednesday), последния сезон на „Странни неща“ (Stranger Things) и нови филми от големи режисьори, сред които Катрин Бигълоу и Гилермо дел Торо.

Компанията обяви и планове за разширяване на програмите на живо, включително боксови мачове и NFL игри, за да разнообрази съдържанието си отвъд стандартното развлечение по заявка.

Акциите на Netflix са се повишили с приблизително 40% от началото на годината, тъй като инвеститорите реагираха положително на преминаването на компанията към печалба.

Компанията имаше над 300 милиона абонати през декември миналата година, в края на особено успешен празничен сезон, когато току-що беше спечелила почти 19 милиона нови абонамента.

Тя обаче вече не разкрива тези цифри, за да се фокусира върху показателите за „ангажираност“ на аудиторията (времето, прекарано в гледане на съдържание).

През тримесечието Netflix продължи да разширява рекламните си възможности и очаква да удвои приходите си от реклами през 2025 г., макар че не предостави конкретни цифри.

Компанията прогнозира 9 милиарда долара приходи от абонаментите си, базирани на реклами, до 2030 г.

Анкети