Парите
Продажбите на IKEA за цялата година скачат, тъй като започва да намалява цените
Глобалните продажби на IKEA са се увеличили с 5,6% до 39,5 милиарда евро през финансовата 2022 г. и Обединеното кралство е един от пазарите с най-голям растеж, тъй като купувачите там са гравитирали към продукти, които спестяват пари.
Един от мениджърите от продажби на дребно в Ingka Group, посочи пред медии, че потребителите купуват продукти, които им помагат да намалят потреблението на енергия на фона на рязко нарастващите разходи за електричество и газ.
„При обстоятелствата, в които се намира светът, купувачите търсят решения, които могат да намалят потреблението на енергия, потреблението на вода и хранителните отпадъци. Нашите клиенти пазаруват по-умно и търсят по-достъпни и по-устойчиви решения, като консумират по-малко енергия“, посочи той.
Намаляване на цените
Ръстът на продажбите на IKEA идва въпреки нарастващата инфлация. Главният изпълнителен директор на Ingka Group Йеспер Бродин заяви: „Да бъдем достъпни е в нашата ДНК и ключов фокус на нашия бизнес – никога не е било толкова важно, колкото сега, когато виждаме нарастващи разходи за живот“.
Според мениджърите в отдела по продажби на дребно печеливша роля имат усилията за увеличаване на наличността и подобряване на доставките през втората половина на годината. Така те са довели до спестявания на разходи, които са инвестирали в понижаване на цените и „създаване на още по-достъпни оферти“.
„Когато е възможно, гледаме да намалим цените си, за да ги направим по-достъпни. От септември видяхме възможността да направим това на някои от нашите пазари и отговорът е незабавен и много добър от потребителите“, посочи още той.