Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Прогноза: Българите ще похарчат над 100 млн. лв. за Черния петък

Парите

Прогноза: Българите ще похарчат над 100 млн. лв. за Черния петък

Прогноза: Българите ще похарчат над 100 млн. лв. за Черния петък - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Този петък е кулминацията на кампанията за пазаруване - „Черен петък“, през която се очаква българите да похарчат над 100 млн. лв., показват данните на Асоциацията за защита на потребителите (АЗП).

„Това обаче може да се превърне за някои в ден на черните измами“, коментира председателят на организацията Пейо Майорски.

„Най-вече нарушенията идват при интернет пазаруването. Още от началото на ноември при нас постъпват сигнали, че в някои физически и онлайн магазини постепенно завишават цените си във времето преди „Черен петък“, така че да могат да предложат по-големи отстъпки за продукт, който е на цена, по-висока от действителната, обяви Майорски. Винаги събирайте информация за цените предварително, за да получите добра представа за това, колко действително струва даден артикул и да намерите къде всъщност можете да получите най-добрата отстъпка“, подчерта той.

Други са пострадали след като са поръчали стока, която е била доста намалена, само че след заплащането й, са получили нещо различно или с тотално лошо качество. Дори има и такива, които нищо не са получили.  Най-често сигналите са за дрехи, обувки, очила, мобилни телефони и друга техника.

„Съветваме хората да подават сигнали в „Икономическа полиция“ и в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Сумите, които се губят при подобни измамни сделки, стигат до 1000-2000 лв. особено за някоя по-скъпа техника. Основният ми съвет към всички е да заложат на проверени сайтове, които са се утвърдили и се ползват отдавна“, каза Пейо Майорски.

Според него първо винаги трябва да гледаме цената, а не процентите, които ни дават, защото там е уловката.

„Трябва да гледаме дали тези големи проценти, които ни дават, реално отговарят на цената“, обясни той.

Често търговците обявяват намаления от 40% - 50%, като хората остават с впечатление, че всички стоки са намалени, което не е така – обикновено биват намалени само определени групи стоки. Стоките, намалени с най-голям процент, обикновено са най-малко търсените на пазара. Потребителят обаче вижда голямото намаление, не разглежда внимателно, не чете съществените характеристики и се подлъгва да я купи.

Законът казва, че старата цена на стоката, от която се прави намалението, трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. За нарушителите има санкции, като за нелоялна търговска практика, глобата може да достигне 70 хиляди лева.

„Винаги следете цените на намалените стоки, четете внимателно правилата на промоциите, внимавайте със ситния шрифт и с условията за доставка. При онлайн покупки, имате право да се откажете от нея, да я върнете или замените“, подчертава още Пейо Майорски.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.