Парите
Расте потребителското доверие в Германия, инфлацията върви надолу
Ключово проучване показа, че доверието на германските потребители се е повишило, след като инфлацията, изглежда се е върнала към спад.
Настроенията сред потребителите достигнаха най-ниското си ниво от минус 42,8 пункта през октомври, когато цените рязко се повишиха и потребителите се притесняваха за разходите за отопление на домовете си през предстоящата зима.
Оттогава насам индексът непрекъснато се повишаваше до юли, когато отбеляза малък спад.
Възстановяването през август означава, че има големи шансове „потребителският климат да възобнови курса си на възстановяване“, заяви експертът от GfK Ролф Бюркл.
„Подобрението се дължи на нарастващите очаквания за доходите“, каза Бюркл.
Показателят за заплащането се е повишил до минус 5,1%, съобщи GfK, което е най-доброто му отчитане от началото на войната в Украйна, която разтърси европейската икономика.
Смекченият песимизъм се дължеше до голяма степен на „надеждата за намаляване на темповете на инфлация“, каза Бюркл.
Потребителските цени в Германия не се повишават толкова бързо, колкото към края на миналата година, въпреки че през юни инфлацията остана висока - 6,4%.
Междувременно германската икономика отбеляза второ поредно тримесечие на отрицателен растеж през първите три месеца на 2023 г., което я тласна в рецесия.
Замъглените перспективи означават, че общото потребителско доверие „ще остане ниско през следващите месеци“, каза Бюркл.