Парите
Разходите за преструктуриране на стоманодобивния бизнес ще доведат Thyssenkrupp до загуби през 2026 г.
От германската компания прогнозират отрицателен финансов резултат в размер между 400 и 800 милиона евро, като изтъкват и друг фактор - очаквани спадове в автомобилния и зеления промишлен бизнес
Германският индустриален гигант Thyssenkrupp обяви, че очаква загуби през следващата година, тъй като се бори с трудна пазарна среда и се опитва да съкрати служители.
Компанията съобщи, че ще загуби между 400 и 800 милиона евро (466 и 932 милиона долара) през следващата година поради слабото търсене и „по-специално“ разходите за преструктуриране на стоманодобивния си бизнес.
Продажбите през следващата година ще се свият с до 2% или ще нараснат с до 1%, заяви Thyssenkrupp, като се очакват спадове в автомобилния и зеления промишлен бизнес, предаде АФП.
„Трябва да приемем, че трудните пазарни условия ще продължат и през следващата финансова година. Ето защо решителното изпълнение на нашите програми за ефективност и намаляване на разходите във всички сегменти е от решаващо значение“, заяви финансовият директор Аксел Хаман.
Изправена пред конкуренцията от Азия и бавния икономически растеж на вътрешния пазар, утежнен от въздействието на митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, Thyssenkrupp се опита да намали разходите си, за да повиши рентабилността си.
През март бяха съкратени около 1800 работни места в автомобилния бизнес, а мощният профсъюз IG Metall подписа споразумение по-рано този месец, което предвижда съкращаване на 11 000 работни места в стоманодобивния бизнес, като се избягват принудителните съкращения.
„Сега е важно да се придържаме към този курс и да останем последователни в прилагането на нашите мерки“, каза Хаман.
В отчета си за резултатите за цялата година, приключила на 30 септември, Thyssenkrupp обяви, че е реализирала печалба от 465 милиона евро, в сравнение със загуба от 1,5 милиарда евро през предходната година.
Резултатът е бил подпомогнат от редица „положителни еднократни ефекти“, заяви Thyssenkrupp. Въпреки това общите продажби са спаднали с 6% до 32,8 милиарда евро.
„Финансовата година отново беше белязана от геополитически и икономически предизвикателства. Въпреки това успяхме да се задържим на пазара“, каза главният изпълнителен директор Мигел Лопес.
