Парите
Рекламите в Супербоул: Рекордните 7 млн. щатски долара е цената за 30-секундно клипче
7 милиона щатски долара е цената за 30-секундно рекламно клипче, излъчено в полувремето на финала на американската Национална футболна лига Super Bowl. Тарифата е без промяна спрямо миналата година, но дори и без увеличение, цената е впечатляваща. Рекламното време за финала на едно от най-мащабните спортни събития беше разпродадено още до началото на ноември 2023 г., а по традиция рекламодателите са основно компании за храни, напитки и автомобили.
Уточняваме, че сумата от 7 млн. щатски долара покрива само ефирното време, в което се излъчва рекламния спот. Често разходите за създаване на самите рекламни видеа излиза дори над два пъти повече. Така компаниите, които искат да се рекламират по време на най-гледания мач ще трябва да похарчат около 20 милиона щатски долара.
Решаващият двубой на 11 февруари (неделя) между отборите на „Канзас Сити" и „Сан Франциско Фортинайнърс“ ще събере около 112 млн. американци на терен, а броят на телевизионните зрители ще надхвърли 200 милиона души.
Именно този мащаб привлича големите компании, които предпочитат да се възползват от огромната аудитория, до която ще достигнат.
Тази година обаче традиционни рекламодатели са се отказали да платят за реклами по време на финала, като сред тях се нареждат Ford, General Motors, Stellantis и Toyota.
За тяхна сметка, обаче Kia и BMW са засилили рекламите си по време на събитието, за да популяризират своите нови електрически превозни средства, а от Volkswagen са инвестирали в скъпоструващата реклама, за да отпразнуват своята 75-та годишнина в САЩ, предават медиите в страната, които зорко следят всичко, случващо се около грандиозния финал.