Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Шефът на Deutsche Bahn е уволнен, обезщетяват го с близо 3 млн. евро и му търсят заместник

Парите

Шефът на Deutsche Bahn е уволнен, обезщетяват го с близо 3 млн. евро и му търсят заместник

През 2024 г. компанията отчете загуба от 1,8 млрд. евро, а през първата половина на 2025 г. – още 760 млн. евро. Новият директор ще трябва да направи належаща реформа, а водещи железопътни екперти вече са отказали да заемат поста

Шефът на Deutsche Bahn е уволнен, обезщетяват го с близо 3 млн. евро и му търсят заместник - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Шефът на германската железница Deutsche Bahn Рихард Луц бе уволнен, съобщи преди няколко дни федералният министър на транспорта Патрик Шнайдер.

Според говорител на компанията, Шнайдер, председателят на Надзорния съвет на Deutsche Bahn Вернер Гатцер и Луц са постигнали „взаимно споразумение“ в Берлин за предсрочно прекратяване на договора му. Макар че мандатът му трябваше да изтече през 2027 г., той ще напусне по-рано срещу очаквано обезщетение от 2,84 млн. евро. За сравнение, през 2024 г. Луц е получил фиксирана заплата от 1,42 млн. евро, както и бонуси в размер на около 700 хил. евро.

До назначаването на наследник Луц ще остане на разположение. Той е член на Управителния съвет на Deutsche Bahn от 2010 г. и негов председател от 2017 г.

Търсенето на наследник

Намирането на заместник може да се окаже предизвикателство. Според Handelsblatt няколко водещи железопътни експерти вече са отказали предложението. Сред тях са Андреас Матее, 63-годишният ръководител на Австрийските федерални железници (ÖBB), както и Петер Фюглисталер, бивш шеф на Швейцарската федерална служба по транспорта.

Като възможни кандидати се обсъждат Михаел Петер, изпълнителен директор на Siemens Mobility, и Евелин Пала, която отговаря за регионалния транспорт в „Дойче бан“ и има сериозни шансове като вътрешен кандидат, съобщи „Евронюз“.

Предстояща стратегическа реформа

Министър Шнайдер подчерта, че „първо идва стратегията, после персоналът“. Той ще представи новия план за развитие на „Дойче бан“ на 22 септември.

Необходимостта от реформа е належаща: през 2024 г. компанията отчете загуба от 1,8 млрд. евро, а през първата половина на 2025 г. – още 760 млн. евро. Точността на влаковете на дълги разстояния достигна историческо дъно от 62,5%, а инфраструктурата остава в лошо състояние.

Етикети: Deutsche Bahn (4)
Анкети