Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Собственикът на 7-Eleven отказа да продаде бизнеса си на Couche-Tard за $40 млрд. и получи нова оферта

Парите

Собственикът на 7-Eleven отказа да продаде бизнеса си на Couche-Tard за $40 млрд. и получи нова оферта

Собственикът на 7-Eleven отказа да продаде бизнеса си на Couche-Tard за $40 млрд. и получи нова оферта - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Японският собственик на 7-Eleven заяви, че е получил „ревизирана“ оферта за поглъщане от канадския си конкурент Alimentation Couche-Tard, след като е отхвърлил първоначалната оферта на стойност около 40 млрд. долара.

7-Eleven е най-голямата верига магазини за бързооборотни стоки в света и има повече от 85 000 обекта по целия свят, около една четвърт от които в Япония.

Seven & i Holdings не посочи цифри за ревизираната оферта на Alimentation Couche-Tard (ACT), но Bloomberg News и други медии съобщиха, че тя възлиза на около седем трилиона йени (47 млрд. долара), предаде АФП.

Ако поглъщането се осъществи, това ще бъде най-голямото чуждестранно изкупуване на японска фирма.

„Както бе поискано от ACT, Компанията запази и възнамерява да продължи да запазва поверителността на настоящите си дискусии с ACT“, се казва в изявление на Seven & i, най-големия японски търговец на дребно.

Seven & i обявява тримесечните си приходи на 10 октомври, като е предвидено главният изпълнителен директор да се обърне към медиите.

Акциите на групата приключиха с ръст от 4,7%, след като сутринта се повишиха с почти 12% след съобщенията, че ACT - която е собственик на Circle K - е повишила офертата си с почти 20%.

В докладите се казва, че новата оферта е била изпратена на Seven & i на 19 септември, но оттогава не са били водени преговори по същество.

Seven & i отхвърли първата оферта на ACT миналия месец, заявявайки, че предложението за 40 милиарда долара „силно“ подценява бизнеса ѝ и може да срещне регулаторни пречки.

7-Eleven започва дейността си в САЩ, но от 2005 г. франчайзът е изцяло собственост на Seven & i.

Магазините са обичана институция в Япония, където се продава всичко - от билети за концерти до храна за домашни любимци и пресни деликатеси.

Couche-Tard управлява близо 17 000 магазина за бързооборотни стоки в целия свят.

С покупката на 7-Eleven тя се стреми да стане „истински глобална“, каза Кай Ли, професор и канадски изследовател по корпоративно управление в UBC Sauder School of Business.

„Couche-Tard се справи добре с придобиванията на Circle K, разширявайки своя отпечатък в САЩ“, посочи тя.

Но „подобна покупка може да породи опасения за нарушаване на антитръстовите правила“, като се има предвид, че комбинираното предприятие ще има „по-голяма пазарна сила“ и може да извади от бизнеса по-малките оператори, допълни Ли.

Японската телевизия „Токио“ съобщи, че Seven & i дори обмисля да смени името си, „за да демонстрира по име и съдържание, че компанията ще се съсредоточи върху основния си бизнес в сферата на удобствата“.

В неотдавнашни медийни съобщения се казваше също, че компанията иска да укрепи позициите си, като продаде други активи, например банковото си звено.

Анкети