Парите
Световната мания по „Специалното кафе“ вдига печалбите на производителите на кафемашини
Австралийският производител на кухненски електроуреди Breville се възползва от световния подем на Специалното кафе (Specialty coffee), като продажбите на домашните еспресо машини доведоха до високи печалби.
Фирмата заяви, че е преодоляла слабото развитие на потребителския пазар и е реализирала приходи от над 1 млрд. щатски долара, отчасти благодарение на големите продажби на кафемашини, особено в САЩ.
Базираната в Сидни фирма отбеляза ръст на нетната печалба от 7,5 % до малко под 81 млн. щатски долара през 12-те месеца, приключващи през юни.
„Продължаващото влияние на Специалното кафе подкрепи този ръст на печалбата“, заяви главният изпълнителен директор на групата Джим Клейтън.
Breville - с марката Sage във Великобритания - е може би най-известен с гамата си от елегантни еспресо машини, които варират от начално ниво до професионален клас.
Докато продавачите на разтворимо кафе и големите вериги кафенета като Starbucks изпитват затруднения през последните години, индустрията на специалното кафе се развива с пълна сила.
Все повече хора пият кафе в специализирани магазини или купуват местно изпечени зърна, които смилат и приготвят у дома.
По данни на Международната организация за кафе износът на кафе се е увеличил с около 10 % през последната година, а цените също се увеличават.
През последните пет години глобалните продажби на Breville се удвояват, въпреки слабостта на някои от продуктите, които не са свързани с кафето.
Цената на акциите на фирмата се повиши с повече от пет процента на Австралийската фондова борса.