Парите
TikTok изпреварва Shein и Sephora в онлайн търговията в САЩ
TikTok изпревари гигантите в търговията на дребно Shein и Sephora в онлайн пазара на САЩ.
В доклад за потребителските тенденции през 2025 г., изготвен от Coefficient Capital и Дан Фромър от The New Consumer, се анализира как навиците на американците за харчене могат да се отразят на определени марки. Изследването включва 11 проучвания сред над 3000 потребители. Компанията е провела последното си проучване този месец.
Магазинът на TikTok стартира през септември 2023 г., което го прави сравнително нов онлайн търговец на дребно в сравнение с конкурентите. Въпреки това 80% от анкетираните американци, които използват TikTok поне веднъж месечно, са запознати с TikTok Shop, което е сигнал за нарастващия му обхват.
Това е помогнало на платформата да изпревари търговци на дребно като Sephora, Shein и Qurate по отношение на потребителските разходи в САЩ за третото финансово тримесечие, съобщи "Бизнес Инсайдър".
Sephora и Shein са два популярни онлайн търговци на дребно в САЩ, особено сред по-младите поколения. Qurate Retail Group притежава и управлява шест марки за търговия на дребно, включително QVC. Компанията продава стоки онлайн чрез своите марки.
Sephora помогна на компанията майка LVMH да постигне рекордни продажби през 2023 г., достигайки 10 млрд. долара приходи в Северна Америка. През същата година Shane реализира печалба от 2 млрд. долара. Въпреки че в отчета за приходите на Qurate за третото тримесечие се посочва, че приходите са намалели с 5%, тя е генерирала 152 млн. долара оперативна печалба.
В доклад на "Файненшъл Таймс" от март се цитират три източника, според които продажбите на TikTok в САЩ са достигнали 16 млрд. долара. Не е ясно колко е спечелил магазинът на TikTok от стартирането си през 2023 г., но в икономическия си доклад за 2024 г. компанията заяви, че приложението е донесло 15 млрд. долара приходи в САЩ.
В доклада за потребителските тенденции се казва, че 45% от анкетираните американци са закупили „мода, дрехи и аксесоари“ от TikTok Shop. Продуктите за красота и лична хигиена се нареждат на второ място с 44 %. Анкетираните потребители на TikTok са посочили също, че от онлайн магазина са купували електроника, стоки за дома, храна, играчки, книги и др.
През последните години TikTok е начело на растежа на приложенията за пазаруване в социалните мреги в САЩ. Китайската компания майка на TikTok, ByteDance, вероятно иска да повтори успеха на сестринското си приложение в Китай, Douyin, което реализира продажби за стотици милиарди годишно, често чрез живи предавания на влиятелни личности.
Въпреки нарастващата си популярност сред създателите на съдържание и купувачите, TikTok е изправен пред потенциална федерална забрана в Съединените щати следващия месец.
През април Конгресът прие Закона за защита на американците от контролирани от чуждестранни противници приложения. Законът дава на ByteDance срок до 19 януари да продаде TikTok или да се изправи пред забрана в Съединените щати. На 6 декември федерален апелативен съд потвърди забраната като конституционна.
Законодателите се притесняват, че китайското правителство може да принуди китайския собственик на приложението да манипулира съдържанието с цел пропаганда или да използва личните данни на милиони американци.
В навечерието на потенциалната забрана, тази седмица TikTok стартира промоция с „ограничено времетраене на офертата “, която позволява на потребителите да спечелят 50 долара в кредити за TikTok Shop, за да вербуват нов потребител. Потребителите могат да спечелят общо до 350 долара в кредити за магазина.