Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. В UK забраняват рекламите на нездравословна храна, позната като „Junk food”

Парите

В UK забраняват рекламите на нездравословна храна, позната като „Junk food”

В UK забраняват рекламите на нездравословна храна, позната като Junk food - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Забрана за излъчването на телевизионни реклами на вредни храни, познати и у нас под наименованието „Junk food”, влиза в сила от 1 октомври 2025 г. в Обединеното кралство. Ограничението обхваща ефирния часови диапазон преди 21:00 часа. Освен това от тази дата в страната ще влезе в сила и пълна забрана за платени онлайн реклами на този тип продукти, като компаниите, продаващи нездравословна храна ще могат да рекламират свободно продуктите си онлайн само на фирмените си уебсайтове, приложения или страници в социалните медии.  

Ограниченията обхващат голям диапазон от хранителни продукти, сред които са зърнени закуски, пържени картофки, панирани полуфабрикати, бургери, безалкохолни напитки, торти, сладкиши, сладолед, бисквити, подсладени сокове, чипс, пици и шоколад.

Този ход е част от пакет от мерки, които правителство в Обединеното кралство предприема, за да предпази децата от излагане на нездравословен маркетинг.

„Тези ограничения ще помогнат за предпазването на децата от излагането им на реклами на нездравословни храни и напитки, което според доказателствата влияе върху хранителните им предпочитания от ранна възраст“, обясни в парламента Андрю Гуин, министър на здравеопазването, цитиран от местните медии.

 Според правителствени данни от учебната 2022/2023 г. 21,3% от децата между 4 и 5-годишна възраст са с наднормено тегло или страдат от затлъстяване, а цифрата е много по-висока — 36,6% — сред тези, които са на възраст между 10 и 11 години.

От телевизионния бранш обаче не подкрепят ограниченията с мотивите, че те няма да допринесат в борбата със затлъстяването в страната, тъй като през деня основната детска аудитория ползва YouTube. Същото важи и за аудиторията между 16 и 25 години, които отдавна не се ангажират с гледане на телевизия. Загубата на приходи от реклама за телевизионните канали обаче ще е в размер на милиони британски лири.

Правителството предстои да предостави допълнителни насоки за това кои продукти попадат в категорията нездравословна храна, както и да отбележи всички изключения, които ще бъдат направени. Сред обсъжданите изключения са компаниите с по-малко от 250 служители.

Анкети