Парите
За първите три месеца на годината: $100 млн. са получили подкастъри от Spotify

Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify съобщи, че през първото тримесечие на 2025 г. е изплатил повече от 100 млн. долара на създателите на аудио- и видеоподкасти. За първи път платформата споделя такива данни.
През миналата година шведската компания е генерирала приходи в размер на 15,7 млрд. евро, предаде АФП.
„За първи път разкриваме, че само през първото тримесечие на 2025 г. Spotify е изплатил повече от 100 млн. долара на издатели на подкастове и подкастъри по целия свят“, се казва в изявление на компанията.
„Тази цифра отразява дълбокия ни ангажимент към икономиката на създателите и подчертава позицията на Spotify като водеща платформа както за аудио, така и за видео създателите“, се допълва в нея.
Плащанията на Spotify включват „приходи, базирани на реклами, и приходи, генерирани чрез партньорската програма на Spotify, която стартира по-рано тази година на избрани пазари“ и предоставя на създателите на съдържание повече начини за монетизиране на тяхното съдържание, заяви гигантът в стрийминга.
Spotify за първи път започна да предлага немузикално аудио и видео съдържание в услугата си през 2015 г.
Оттогава ускори инвестициите си в подкасти и през 2019 г. придоби известния производител на подкасти Gimlet Media.
Шведската платформа трябва да публикува приходите си за първото тримесечие на 29 април, след като през 2024 г. реализира първата си годишна нетна печалба – 1,1 млрд. евро.