Парите
Задънена улица: Служителите на Boeing в Сиатъл отхвърлиха предложения от компанията нов договор
Работниците на „Боинг“ в района на Сиатъл решително отхвърлиха последното предложение на компанията за договор, удължавайки близо 6-седмичната стачка.
Почти 2/3 (64%) от членовете на Международната асоциация на машинистите и авиокосмическите работници, район 751, отхвърлиха договора, предаде АФП.
Последното предложение на Боинг включваше 35-процентно увеличение на заплатите, но не възстановяваше пенсионния план, за който настояваха много служители.
Около 33 000 почасови работници от IAM са на пикета от 13 септември, когато работниците с огромно мнозинство отхвърлиха предложението на Боинг за нов 4-годишен договор, който да замени изтичащия договор.
Работниците искаха 40-процентно увеличение на заплатите, за да компенсират годините на слаб ръст на възнагражденията, който не е бил в крак с инфлацията и заради който служителите се оплакват, че не могат да си позволят да живеят в един от най-скъпите региони на САЩ.
„След 10 години на жертви все още имаме какво да наваксваме и се надяваме да го направим, като подновим преговорите незабавно“, заяви Джон Холдън, президент на сиатълския профсъюз.
„Това е демокрация на работното място - и също така ясно доказателство, че има последствия, когато една компания малтретира своите работници година след година“, каза Холдън.
„За съжаление 10-годишното задържане на работниците не може да бъде отменено бързо или лесно, но ние ще продължим да преговаряме добросъвестно, докато не постигнем резултати, които работниците смятат за адекватна компенсация за това, което компанията им е отнела в миналото“, добави той.
Удължаването на стачката увеличава проблемите, пред които са изправени Боинг и новият му главен изпълнителен директор Кели Ортбърг. На 23 октомври Ортбърг изрази умерен оптимизъм, че последният договор ще бъде ратифициран.
„Работихме трескаво, за да намерим решение, което да работи за компанията и да отговаря на нуждите на нашите служители“, добави изпълнителният директор.
Боинг отчете огромна загуба от 6,2 млрд. долара, която се дължи отчасти на допълнителните разходи, свързани със стачката, и на проблемите с проблемния бизнес в областта на отбраната и космонавтиката.
Изпадналият в затруднение авиационен гигант също така е подложен на регулаторен контрол след проблеми с безопасността.