Парите
Загуба: Приходите от реклами в Twitter са паднали с 50%
Собственикът на Twitter Илън Мъск заяви, че социалната медийна платформа, която той купи за 44 млрд. долара през октомври миналата година, е загубила около половината от приходите си от реклама, предаде АФП.
„Все още сме с отрицателен паричен поток, поради 50% спад на приходите от реклама плюс голямо дългово натоварване“, заяви милиардерът в публикация, отговаряйки на потребител, който даваше предложения за финансиране на платформата.
„Трябва да достигнем положителен паричен поток, преди да си позволим лукса на каквото и да било друго“, добави той.
Insider Intelligence съобщи, че през 2023 г. Twitter е трябва да спечели по-малко от 3 млрд. долара, което е с една трета по-малко от 2022 г.
Промените, въведени от Мъск след поемането на Twitter, отблъснаха както потребителите, така и рекламодателите.
По-рано този месец Мъск обяви, че Twitter ограничава платените акаунти да четат по 10 000 туита на ден.
Безплатните акаунти, които съставляват по-голямата част от потребителите, са ограничени да четат по 1000 туита на ден.
Новите безплатни акаунти ще бъдат ограничени до 500 туита.
Няколко дни по-късно Twitter съобщи, че TweetDeck, популярна програма, която позволява на потребителите да наблюдават няколко акаунта едновременно, ще бъде достъпна само за „проверени“ потребители от следващия месец.
Промените бяха въведени в момент, когато Threads, приложение, пуснато от Meta, компанията майка на Facebook, като конкурент на Twitter, регистрира повече от 100 милиона потребители през първите си пет дни.
Смята се, че Twitter има около 200 милиона редовни потребители, но откакто Мъск купи платформата, тя претърпя многократни технически неуспехи и уволни хиляди служители.
Мъск заплаши да съди Meta за кражба на търговски тайни и интелектуална собственост, но компанията отхвърли тези твърдения.