Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Жп превозвачи: Почти тройно поскъпват инфраструктурните такси у нас – браншът не може да го понесе

Парите

Жп превозвачи: Почти тройно поскъпват инфраструктурните такси у нас – браншът не може да го понесе

Жп превозвачи: Почти тройно поскъпват инфраструктурните такси у нас – браншът не може да го понесе - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

9 жалби от превозвачи в железопътния превоз са подадени в Държавното предприятие „Национална компания железопътна инфраструктура“ заради драстично повишаване на различните инфраструктурни такси в България.

Това съобщиха на пресконференция от Асоциацията на предприятията в железопътния превоз.

Приблизително 2,8 пъти са по-високи от вчера железопътните такси на превозвачите в зависимост от видовете влакове и техните условия за превоз. Това е фрапиращо, в противоречие с правото на Европейския съюз и браншът не може да го понесе, заяви Пенко Несторов – председател на Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз.

Той подчерта, че решението трябва да бъде обсъдено с бранша и да бъде направен анализ на въздействието от повишените такси. България има 5 основни такси за превозвачите, посочи още той, предава БНР:

„Инфраструктурна такса на бруто тон/километър, инфраструктурна такса за влак/километър, такса за използване на електрозахранващо оборудване за задвижваща електроенергия, такса за разпределение на тягова електроенергия, такса за разписание, което до преди няколко години беше, да кажем, 50 стотинки - 25 стотинки, в зависимост от категориите на влаковете. В момента най-скъпата такса от 8 лв. на километър е за така наречените влакове, които извършват комбиниран транспорт“.

За сравнение - в Германия има една такса, която е 3,14 евро на километър, докато превозвачите в България, ако до вчера са заплащали 4,79 евро на километър, то вече сумата е 7,80 евро на километър.

Това е 12 пъти повече от превозвачите в Германия, но не наблюдаваме да се инвестира 12 пъти повече в железопътната инфраструктура, поясни Несторов.

От Асоциацията на превозвачите в железопътния превоз заявиха, че в последните два месеца диалог с институциите по темата няма.

„На практика „Национална компания железопътна инфраструктура“ намалява бъдещия си приход, което означава и по-малко средства за текущо поддържане на железопътната мрежа“, каза Даниел Неделков.

„Ние ще изпуснем клиентите, клиентите не са готови да плащат. Това са много пари и ние вече се опитваме по някакъв начин да ги запознаем с това, което ни очаква, и те казват: Съжалявам, ние ще отидем или на камиони, или ще отидем на море (морски транспорт)", поясни Любомир Гарчев.

Превозвачите заявиха, че настояват за разговор с държавните институции. Те ще търсят правата си в съда и ще информират европейския комисар по транспорт Адина Вълян.

Министърът на транспорта обаче определи казаното от превозвачите като „абсолютни внушения“

Гвоздейков: От 2024 г. инфраструктурната такса за жп мрежата у нас ще бъде намалена с 32%

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.