Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Pop Mart воюва срещу фалшификатите на емблематична кукла Labubu

Анализи

Pop Mart воюва срещу фалшификатите на емблематична кукла Labubu

Китай, който от години е обвиняван в кражба на интелектуална собственост, защото фабриките му произвеждат фалшиви чанти Chanel и маратонки Nike, е силно притеснен от фалшификатите, пише The Washington Post

Pop Mart воюва срещу фалшификатите на емблематична кукла Labubu - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Китайската марка Pop Mart, която произвежда популярните играчки Labubu, води мащабна война срещу фалшификатите, които се появяват на пазара. Говорим за копия на кукли, наречени Lafufu.

Китай, който от години е обвиняван в кражба на интелектуална собственост, защото фабриките му произвеждат фалшиви чанти Chanel и маратонки Nike, е силно притеснен от фалшификатите, пише The Washington Post.

Според медийни съобщения, само през последните седмици в няколко региона на страната са конфискувани почти 49 000 екземпляра Lafufu. Миналия месец митническият контрол на моста Хонконг-Джухай-Макао беше буквално залят с найлонови торбички, съдържащи фалшиви кукли Lafufu. Те запълниха почти целия коридор по време на мащабна операция за изземване на фалшиви стоки. Междувременно в град Шънджън служители на реда активно патрулират пазарите в търсене на незаконни копия на популярни личности. През април град Нингбо конфискува още 200 000 фалшиви продукта Lafufu, включително пластмасови печати, ключодържатели, торбички с цип, гумени постелки и строителни блокчета за игра. Въпреки това, потребителите на платформата Douyin (китайският еквивалент на TikTok) публикуват видеоклипове на торбички „Labubu“, продавани по улиците на китайски градове.

В отговор на нашествието на фалшификати, Pop Mart не намалява темпото: само миналата година компанията продаде фигурки на Labubu на стойност над 418 милиона долара, а международните ѝ приходи са се увеличили с 375% в сравнение с предходната година. Китайските власти активно подкрепят успеха на марката, а правителството е включило Labubu в списъка с културните символи на съвременен Китай. Говорителката на Министерството на външните работи Мао Нинг заяви, че благодарение на „естетиката, дизайна и емоционалното въздействие“ на подобни продукти Китай се трансформира от страна „Произведено в Китай“ в страна на отличителни марки. Ето защо борбата срещу фалшификатите на Lafufu достигна нивото на защита не само на Pop Mart, но и на „меката сила“ на Китай.

Хе Гуоджун, професор по икономика в университета в Хонконг, отбеляза, че става въпрос за защита на системата за интелектуална собственост, която би трябвало да гарантира безопасността на бъдещи марки като Labubu.

Интересното е, че Pop Mart реши да действа нестандартно: компанията кандидатства за регистрация на търговската марка „Lafufu“, вероятно за да поеме контрол върху самото име, което се използва от фалшификаторите. В същото време държавните медии в страната стартираха информационна кампания, обясняваща как да се различи оригиналът от фалшификата. Основният съвет е да се броят зъбите: истинският Labubu има девет малки, остри зъба, докато Lafufu често има по-малко. Феноменът Labubu са колекционерски арт играчки, създадени от тайванския художник Kasing Lung в сътрудничество с китайската марка Pop Mart. Тези малки фигурки с големи очи, бодлива козина, дълги уши и изразителни изражения на лицето мигновено станаха популярни сред колекционерите по целия свят. Те принадлежат към поредицата „Чудовищата“, където всеки герой има уникален характер, настроение и стил.

Labubu се пускат под формата на „сляпа кутия“ - купувачът не знае коя версия ще получи, което създава вълнение и желание за колекциониране на цялата серия. Често фигурките имат редки версии, които са трудни за намиране - това повишава стойността на играчките сред феновете.

Анкети