Анализи
Пощенска банка: Българите все повече инвестират в пътувания и преживявания
През 2024 г. банката отбелязва ръст от 40% при покупките на дигитални продукти и услуги, свързани с развлечения като игри, музика, филми и книги
През 2024 г. българите са инвестирали повече време и средства в пътувания, забавление и дигитални развлечения – това сочат данните на Пощенска банка за потребителските навици на клиентите, като се отчита сериозен ръст в използването на дебитни и кредитни карти за изминалата година. Тази тенденция е подкрепена от множество иновативни услуги, специални кампании и предимства, които банката предоставя на своите клиенти. Статистиката на банката показва още ръст от 65% на броя трансакции с дигитализирани карти в мобилни портфейли и все по-голям интерес към иновативния ONE wallet by Postbank, благодарение на бързината и удобството, които приложението осигурява.
Данните на банката са в унисон със световните тенденции при дигиталните разплащания. Анализът на цифрите показва, че през 2024 г. българите са пътували повече, като трансакциите с дебитни и кредитни карти към авиокомпаниите са се увеличили с 20%. Това са само част от данните, които демонстрират, че през изминалата година българите са инвестирали активно в преживявания и нови емоции. Чувствителен ръст от 40% се регистрира в покупките на дигитални услуги и продукти, свързани с развлечения, като софтуерни приложения, игри и платформи с аудиовизуално съдържание, осигуряващи достъп до филми, музика и книги. Тази тенденция е част от глобалната трансформация, която свидетелства за все по-ускорена дигитализация и променя всекидневието и навиците на потребителите.
Цифрите потвърждават, че шопингът продължава да е сред любимите занимания на българите – с около 25% нарастват трансакциите в магазините за облекла, а покупките на книги, списания и специализирана литература също са се увеличили с 16%. През изминалата година още по-активни в плащането с карти са станали младите хора на възраст между 19 и 30 години. При тях се регистрира ръст от 44% на трансакциите, което е знак за доверието и високата оценка, която най-взискателната аудитория дава на продуктите на Пощенска банка.
„Наблюдаваме трайно нарастване в предпочитанията на клиентите ни към картови и онлайн разплащания, а също така отчитаме ръст при използването на дигитализирани карти в мобилни портфейли. Всяка 6-та картова трансакция е направена с дигитализирана дебитна или кредитна карта. А всяка 3-та трансакция с дебитна карта през 2024 г. е в интернет. Клиентите ни все повече оценяват удобството, сигурността и допълнителните предимства, които дебитните и кредитните карти предлагат. Показателно е, че за поредна година банката отчита възходяща тенденция при трансакциите с дебитни карти на месечна база, което показва, че клиентите ги разпознават като основно разплащателно средство и все повече ги използват за ежедневните си покупки. Устойчивият ръст в тези сегменти е резултат от нашите постоянни усилия за подобряване на потребителското изживяване“, коментират от Пощенска банка.
Данните от анализа на Пощенска банка сочат, че 80% от броя трансакции с дебитни карти са за покупки, което показва, че потребителите оценяват високо предимствата и сигурността на разплащанията с карти, както и целенасочените инициативи, които институцията реализира с цел насърчаване използването им. През изминалата година банката вложи значителни усилия за модернизиране и усъвършенстване на инфраструктурата, свързана с картови плащания, което също допринася за засилване на доверието и предпочитанието на клиентите към този вид плащания. 30% от покупките с дебитни карти са в чужбина, докато при кредитните карти този процент е 40.
Друг факт от статистиката на банката е, че покупките, направени в големите вериги супермаркети и хранителни магазини, запазват, както и през предходната година, най-голям дял в общия обем покупки с карти, а именно 27%. Особено активно клиентите на банката са използвали своите кредитни карти и на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения и барове, като делът на броя трансакции в тези обекти нараства от 16% през 2022 г., на 18% през 2023 г. и достига 20% през 2024 г. Аналогична е и тенденцията при дебитните карти.
Използването на кредитни карти, издадени от банката, става все по-популярно сред потребителите не само заради удобството, бързината и сигурността, но и благодарение на множеството допълнителни предимства, които носят на притежателите си.
УДОБСТВА ЗА КАРТОДЪРЖАТЕЛИ НА ПОЩЕНСКА БАНКА:
- Лоялност и награди: Уникалната програма за лоялни картодържатели „MyRewards“ (Моите награди) отчита 19% ръст в усвоените награди, като през 2024 г. десетки хиляди потребители са се възползвали от нея, като са обменили точки за суми до 1000 лева на карта.
- Разсрочване на трансакции с кредитни карти: Удобната опция за разсрочване през приложението ONE wallet води до троен ръст на разсрочените трансакции за 2024 г.
- Моментно издаване на карти: Пощенска банка е пионер в разработването на тази уникална услуга, която вече се предлага в 102 локации, в 29 града у нас. Експресното издаване на карти дава възможност на клиентите да получат своята дебитна карта до 15 минути, а своята кредитна карта до 1 час, което им спестява ценно време и гарантира перфектно преживяване.
Регистрираните от Пощенска банка ръстове в използването на кредитни и дебитни карти са резултат и от регулярните кампании, които предлагат на клиентите атрактивни предимства, награди и допълнителни услуги. През изминалата година потребителите се възползваха от множество интригуващи възможности, които им гарантираха вълнуващи печалби и емоции, благодарение на разнообразните кампании, свързани с ключови събития като Олимпийските игри, наградите BRIT, Comic Con, Black Friday, празнични промоции и предложения.
Пощенска банка повече от 30 години работи с ясна стратегическа визия за бъдещето и устойчивия растеж на своя бизнес. Финансовата институция разполага с богато портфолио от модерни и иновативни продукти и услуги, които предлагат отлично потребителско изживяване. Повече информация можете да откриете на www.postbank.bg, както и във всеки офис на банката в страната.