Мултимедия
Пощенска банка с мащабна кампания за повишаване на финансовата грамотност сред ученици в цялата страна
Инициативата включва интерактивни игри, симулации, тематични уроци и дискусии, съобразени с възрастта на децата и техните реални интереси

Пощенска банка реализира мащабна образователна стратегия за повишаване на финансовата грамотност сред подрастващите в страната. Инициативата обхваща ученици от начален, прогимназиален и гимназиален етап на обучение в различни училища в България, като основната ѝ цел е да помогне на децата и младежите да изградят умения за разумно управление на личните си финанси, да разберат стойността на парите, да ги научи на отговорно поведение и подходящо потребление, както и да ги подкрепи в създаването на полезни навици като критично мислене при вземане на важни финансови решения. В рамките на специална програма експерти на банката запознават учениците с финансовите теми, залагайки на геймифицирания подход за преподаване на материала. Благодарение на интерактивни игри, увлекателни симулации, тематични уроци и вдъхновяващи дискусии, съобразени изцяло с възрастта и реалните интереси на децата и младежите, те ще имат възможността да прилагат наученото на практика в собствените си бъдещи планове и да изграждат финансовата реалност на утрешния си ден.
„В Пощенска банка вярваме, че финансовата грамотност трябва да започва от ранна възраст и за нас това е мисия, която ние, като отговорна за своите клиенти банка, сме поели и искаме да разпространим. Целта ни е колкото се може повече хора да имат достъп до качествена информация и насоки как да управляват парите си, за да се повишават качеството и стандартът на живот. Благодарение на личната ангажираност на нашите експерти и в сътрудничество с редица училища в страната, нашата идея и цел е да превърнем финансовата тематика в достъпен материал с ценни съвети и насоки, които да помагат на младите в бъдеще. Със своя практически опит се опитваме да вдъхновяваме децата да изграждат полезни финансови навици и да развиват умения, които ще им помагат изключително много при вземането на важни решения, както и да превърнем темата за управлението на личните финанси в разбираема и значима част от тяхното израстване. Децата днес са лидерите на нашето утре и точно затова смятаме, че инвестициите в образованието на младите хора е инвестиция в по-добро бъдеще за всички ни“, коментират от Пощенска банка.
През последните три месеца експертите от Пощенска банка проведоха многобройни срещи с деца от всички възрасти – от 1-и до 12-и клас, в редица училища и градове в страната, сред които София, Хасково, Стара Загора, Нова Загора, Благоевград, Варна, Бургас и др.
Повишаването на финансовата грамотност сред обществото и инвестициите в образование са важен елемент от многопластова политика за корпоративна социална отговорност на Пощенска банка, която работи с грижа за своите клиенти и тяхното бъдеще. Институцията продължава да осъществява целенасочени кампании и стратегически инициативи в подкрепа на тази своя мисия. В текущата обстановка с преминаване към еврото, екипът на Пощенска банка вярва още, че е от ключово значение да се повишават познанията по финансовите теми сред обществото, за да може хората да преминават спокойно и уверено към новата валута.
През годините Пощенска банка се фокусира и в изграждането на стабилна връзка с най-младите, запознавайки ги чрез интерактивен начин и подход с банковата професия и света на финансовите услуги. Институцията разработи иновативната програма „Project YOUth“, предназначена за най-младите клиенти на институцията, чиято идея е да ги научи на самостоятелност и да им помогне да сформират финансовите си навици от най-ранна възраст.
Пощенска банка, като една от водещите финансови институции в България, топ работодател и иновативен лидер с дългогодишен опит в предоставянето на банкови услуги, се отличава със своята многопластова КСО политика и през годините реализира и подкрепя множество разнообразни проекти, насочени към устойчиво развитие и подобряването на качеството на живот в страната. Една от основните насоки на социално отговорната ѝ дейност е с фокус върху образованието и младите хора, като компанията осъществява различни инициативи за подкрепа на средата, повишаването на финансовата грамотност и възможностите за кариерно израстване. Сред тях се отличават стратегическите ѝ партньорства с редица водещи образователни институции в страната като СофтУни, Софийския университет „Св. Климент Охридски“, НБУ, УНСС, Американския университет в България, Finance Academy, Junior Achievement Bulgaria и „Училищна Телерик Академия“, както и дългогодишната подкрепа за учениците от Националната търговско-банкова гимназия, атрактивната стажантска програма на компанията, провеждане на открити уроци като част от инициативата „Седмица на парите“ и др.
Повече информация за проектите на банката и многопластовата ѝ политика за корпоративна социална отговорност може да бъде намерена на www.postbank.bg.