Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Банки
  3. Пощенска банка с повишен депозитен рейтинг А3 от Moody’s

Банки

Пощенска банка с повишен депозитен рейтинг А3 от Moody’s

Перспективата на водещата рейтингова агенция за дългосрочния депозитен и емитентен рейтинг на банката остава стабилна

Пощенска банка с повишен депозитен рейтинг А3 от Moodys - Tribune.bg
Снимка:

Поредно водещо признание за успеха и ефективността на своята бизнес дейност получи Пощенска банка, след като за трети път в рамките на една година международната рейтингова агенция  Moody’s повиши дългосрочния ѝ депозитен рейтинг от Baa1 до A3. Актуализираната оценка за банката отразява нейната стабилна капитализация, ефективност, силна повтаряща се рентабилност и солидни финансови показатели.

Рейтинговата агенция повишава и дългосрочния рейтинг на емитента на Пощенска банка от Baa3 до Baa2. Перспективата за дългосрочния депозитен и емитентен рейтинг остава стабилна.

Moody’s отчита, че стабилната перспектива е обусловена от подобрения в оперативната среда на финансовата институция, отразени от промяна в макропрофила на България, в комбинация с устойчивите финансови резултати на банката.

„Изключително сме щастливи от тази ключова оценка за нашата работа, защото тя укрепва стратегическите ни цели за стабилен растеж, потвърждава способността ни да поддържаме силни финансови показатели, адаптирайки се успешно към динамичните пазарни условия. Високото признание идва броени дни, след като европейските институции подкрепиха присъединяването на България към еврозоната на 1 януари 2026 г. Вярваме, че повишаването на рейтингите ни е доказателство и за доверието, което получаваме от нашите акционери, партньори и клиенти и това може само да ни радва. Следваме нашите високи стандарти, за да предоставим отлично потребителско изживяване и дигитални иновации, които не само да отговарят, но и да надминават очакванията на нашите клиенти, задавайки тенденциите в банковия сектор в страната“, коментират от Пощенска банка.

Пощенска банка, част от международната група Юробанк, има повече от 34 години успешно присъствие на българския пазар. Компанията следва стриктно своята стратегическа рамка за развитие на екосистема от дигитални и традиционни канали за банкиране и се отличава със своите модерни решения, иновативни концепции и специализирани продукти и услуги. Тя е една от най-награждаваните компании в редица национални и международни конкурси, като през 2025 г. получава и отличието за „Топ работодател“ от международния независим Top Employers Institute за трета поредна година. Обявена е и за най-добрата банка попечител в България от престижното международно издание за капиталови пазари, управление на активи и инвестиционна дейност Global Custodian за тринадесета поредна година. Визионерската стратегия на Пощенска банка за непрекъснато въвеждане на иновативни дигитални решения спрямо най-новите глобални тенденции ѝ осигурява наградата за „Най-добра банка в банкирането на дребно в България“ (Best Retail Banks, Bulgaria) от престижния конкурс World Finance Banking Awards за седма поредна година. За показано най-силно развитие през годината, както и за демонстрирани изключителни постижения и ефективни резултати от изцяло дигитални продукти, банката спечели през 2025 г. голямата награда „Банка на годината“ и приза „Най-добър действащ банков дигитален проект“ в годишните награди на Асоциация „Банка на годината“.

Повече информация за иновативните продукти и услуги на Пощенска банка може да бъде открита на www.postbank.bg.

Анкети