Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Прецедент: Малък супермаркет на име „Супер Марио“ в Коста Рика надви Nintendo в съдебна битка

Мрежата

Прецедент: Малък супермаркет на име „Супер Марио“ в Коста Рика надви Nintendo в съдебна битка

Прецедент: Малък супермаркет на име Супер Марио в Коста Рика надви Nintendo в съдебна битка - Tribune.bg
Снимка:
© Facebook/SÚPER MARIO

Адвокатите на Nintendo може и да са известни със своята безмилостност, но един малък супермаркет в Коста Рика успя да надвие гиганта в сферата на игрите.

Компанията Nintendo е известна с това, че води много съдебни дела срещу всяка предполагаема заплаха за интелектуалната ѝ собственост и обикновено ги печели.

Не такъв е случаят обаче с малък супермаркет в Сан Рамон, Коста Рика, който миналата година е бил подложен на съдебен иск от Nintendo за това, че носи името „Супер Марио“. Невероятно, но местният бизнес успява да надделее над международната компания за игри.

Както се посочва в публикация на страницата на магазина във Facebook, неговото име е „Супер Марио“ още от 2013 г., но този факт привлича вниманието на Nintendo едва когато супермаркетчето става по-популярно в социалните мрежи, постигайки 78 000 последователи във Facebook.

„SUPER MARIO е тук, за да остане“, написа във Facebook развълнуваният собственик на магазинчето, веднага след като разбра, че са спечелили съдебния спор.

„Много съм щастлив, защото спечелихме процес на регистрация на търговска марка за Коста Рика от призната международна марка видеоигри. Както знаете, ние се наричаме Super Mario от много години и това име съвпада с една от най-известните марки в света“. С  тези думи започва поста си във Facebook собственикът на магазинчето, разказвайки историята на своите клиенти.

От думите му става ясно, че бизнесът му е регистриран през 2013 г. в категория „магазин за хранителни стоки“ с името „Super Mario”, но когато настъпва момента за подновяване на регистрацията и собствениците на магазинчето отишли да подновят регистрацията си миналата година, от Nintendo „скочили и заявили, че марката „Super Mario“ им принадлежи в световен мащаб“. Компанията очевидно е пропуснала една важна подробност.

„Те са регистрирали много категории, видеоигри, дрехи, колекционерски предмети, играчки, училищни пособия, орнаменти и т.н. Но не и продажбата на хранителни стоки и затова Националният регистър се произнесе в наша полза“, се казва още в публикацията.

„Бих искал да благодаря на моя правен и счетоводен съветник Хосе Едгардо Хименес Бланко, който отговаряше за регистрацията и последвалата борба за правото върху търговската марка. За момент си помислихме да вдигне белия флаг. Чудехме се как щяхме да спечелим срещу такова комерсиално чудовище? Още повече с броя на правните документи, представени от тях, за да гарантират победата си“, продължава разказа във Facebook.

„Е, за щастие ние с Едгардо устояхме и преди няколко дни получихме добрата новина“.

В Коста Рика супермаркетите обикновено се наричат „Супер“, така че името на този магазин се превежда по-добре като „Супермаркет Марио“. Това също не помогна на Nintendo.

Миналата година Nintendo и The Pokémon Company съдиха разработчика на Palworld Pocketpair за нарушаване на патенти. Оттогава насам студиото премахна анимацията за хвърляне на топка, която се оказа част от проблема, но не е ясно дали ще бъдат предприети допълнителни действия.

Анкети