Автомобили
Продажбите на Tesla в Китай се сринаха до най-ниското си ниво за последните три години
Продажбите на Tesla в Китай спаднаха до 26 006 автомобила през октомври, което е най-ниското ниво за последните три години. Американският производител на електромобили се бори с вялото търсене на изключително конкурентния китайски пазар.
Продажбите са намалели с 35,8% спрямо същия период на миналата година. Това е по-ниско от септемврийската цифра от 71 525, когато Tesla започна доставките на Model Y L – версия с по-дълго междуосие и шест места на най-продавания си SUV Model Y, която досега беше налична само в Китай.
Износът на автомобили, произведени в Китай, обаче достигна най-високото си ниво за последните две години – 35 491 броя през миналия месец, сочат данни на Китайската асоциация на леките автомобили.
Делът на Tesla на китайския пазар на електромобили се сви до едва 3,2% през октомври, което е значителен спад от 8,7% през предходния месец и най-ниското ниво за повече от три години, предаде „Ройтерс“.
Слабото представяне на Tesla на най-големия автомобилен пазар в света следва мрачните продажби през миналия месец в европейски страни като Германия, Испания, Нидерландия и скандинавските страни.
Това е поредният знак, че компанията продължава да се изпитва трудности на континента.
Компанията е подложена на нарастващ натиск в Китай, който е вторият ѝ по големина пазар след САЩ през третото тримесечие.
Xiaomi, със своите конкуренти на Tesla, седана SU7 и SUV YU, отбеляза рекордни продажби от 48 654 броя миналия месец, въпреки че инциденти с нейни седани предизвикаха опасения относно безопасността на електромобилите.
Общите продажби на автомобили в Китай спаднаха очаквано през октомври, тъй като потребителското доверие отслабна на фона на намалените държавни субсидии и данъчни облекчения.







