Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Спад на потребителското доверие, все по-малко са склонни на разходи за предмети за дълготрайна употреба

Парите

Спад на потребителското доверие, все по-малко са склонни на разходи за предмети за дълготрайна употреба

Спад на потребителското доверие, все по-малко са склонни на разходи за предмети за дълготрайна употреба - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Общият показател на доверие на потребителите през октомври 2024 г. намалява с 3.8 пункта в сравнение с юли (от -8.4% на -12.2%), което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 3.3 и 5.0 пункта.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца остава без съществена промяна спрямо предходното наблюдение, съобщиха от НСИ. Същевременно обаче анкетата регистрира известен песимизъм в прогнозите им за следващите дванадесет месеца, в резултат на което балансовият показател намалява с 3.3 пункта (от -14.6% на -17.9%).

Относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-неблагоприятни в сравнение с три месеца по-рано, като и очакванията им за следващите дванадесет месеца се влошават.

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.

Преобладаващата част от потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца обаче са по-умерени спрямо юли.

Последната анкета отчита влошаване на намеренията на потребителите да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите дванадесет месеца. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка или построяване на жилище (вила)” и за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.

Анкети