Автомобили
Спасителен пояс: Ford налива 4,4 млрд. евро в германското си дъщерно дружество

Американският автомобилен гигант Ford обяви плановете си да предостави на германското си дъщерно дружество парична вноска в размер на няколко милиарда евро, тъй като то изпитва затруднения на фона на слабото търсене на електрически превозни средства.
Той заяви, че ще инжектира до 4,4 млрд. евро (4,77 млрд. долара) в дружеството, за да му помогне да изплати дълга си. Същевременно се стреми да намали допълнително производствените разходи, предаде АФП.
„За да успеем в Европа в дългосрочен план, трябва да продължим да опростяваме структурите си, да намаляваме разходите и да повишаваме ефективността“, заяви Джон Лоулър, заместник-председател на Ford.
Ford похарчи 2 млрд. долара за преустройство на завода в Кьолн за производство на електрически автомобили, но продажбите на тези превозни средства в Европа намаляха поради високите първоначални разходи и оскъдната инфраструктура за зареждане.
През ноември миналата година Ford обяви, че съкращава 4 000 работни места в Европа, предимно в Германия, твърдейки, че се стреми да осигури бъдещата конкурентоспособност на компанията на континента.
Бавното преминаване към електромобили е само един от проблемите, с които се сблъсква засегнатата от кризата автомобилна индустрия в Европа. Тя също се бори с високите разходи и засилената конкуренция на ключови пазари като Китай.
На целия континент продажбите на нови електромобили по обем са намалели с 5,9% през 2024 г. спрямо 2023 г., според Европейската асоциация на автомобилните производители, дори и при ръст на общия брой регистрирани автомобили с 0,8%.
За спада е допринесла и нееднозначната подкрепа от страна на правителствата. Германското правителство премахна субсидиите за електромобили в края на 2023 г. Това доведе до силен спад в продажбите.
Европа се нуждае от „ясна политическа програма“ за насърчаване на електрическите автомобили, каза Лоулър, особено предвид факта, че автомобилните производители са изправени пред потенциално високи глоби, ако не постигнат новите цели на ЕС за намаляване на емисиите.
„От съществено значение е всички заинтересовани страни – промишлеността, политическите ръководители, синдикатите и социалните партньори – да работят заедно, за да осигурят бъдещето на европейската автомобилна промишленост“, подчерта той.