Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Брюксел: „Мeтa“ вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС

Технологии

Брюксел: „Мeтa“ вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС

Брюксел: Мeтa вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Европейската комисия заяви в понеделник, че е казала на компанията майка на Facebook - Meta, че вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС, като изкривява конкуренцията на пазарите за малки онлайн реклами и злоупотребява с господстващото си положение.

Брюксел разгледа действията на Meta около нейната онлайн услуга за класифицирани реклами Facebook Marketplace, както и нейните платформи Facebook и Instagram, и установи, че е обезпокоително, че рекламната услуга и социалните медийни платформи са свързани, без решение за отказ, предоставено на потребителите, предава БНР.

„Комисията се противопоставя на това, че Meta обвързва своята онлайн услуга за малки (класифицирани) реклами - Facebook Marketplace, с личната си социална мрежа Facebook. Комисията също така е загрижена, че Meta налага нелоялни условия за търговия на конкурентите на Facebook Marketplace за своя собствена изгода, а именно относно достъпа на технологичния гигант до данните на конкурентите и потенциала за използване на рекламната информация в ущърб на състезатели“, посочи ЕК в изявление относно предварителната си гледна точка по въпроса.

Комисията обаче посочи, че изпращането на изложение на възраженията не предрешава резултата от разследване, добавяйки, че „ако заключи, че е имало нарушение“, може да наложи глоба до 10% от годишния глобален оборот на компанията.

От Meta определиха твърденията на ЕК като „безповечени“:

„Твърденията на Европейската комисия са безпочвени“, каза говорителят на Meta Тим Ламб и добави: „Ще продължим да работим с регулаторните органи, за да демонстрираме, че нашата продуктова иновация е про-потребителска и про-конкурентна“.

Органът за защита на конкуренцията в ЕС започна разследване на Facebook през юни миналата година, като се фокусира върху това дали социалната мрежа нечестно използва данните на рекламодателите, за да се конкурира с тях в сектора на онлайн обявите.

Анкети