Технологии
Служители на Zoom отново се връщат в офисите
Компанията превърнала се в синоним на дистанционната работа, въвежда два задължителни работни дни от офиса за част от служителите си
Zoom, компанията за видеокомуникации, чието име стана синоним на дистанционната работа по време на пандемията от COVID-19, разпореди на служителите си да се върнат в офисите.
Фирмата заяви, че смята „структурираният хибриден подход“ за най-ефективен. Служители, живеещи на разстояние до 80 км от офиса, вече ще трябва да работят в офис поне два пъти седмично.
Amazon и Disney също са сред фирмите, които са намалили броя на дните за дистанционна работа.
Проучванията показват, че след пандемията вероятността за изцяло завръщане на служителите в офисите е много малко вероятно – голяма част от работещите все още държат на възможността да работят от дома си.
Според проучване на изследователи от Станфордския университет, което се провежда ежемесечно от началото на пандемията насам, през юли около 12% от работниците в САЩ, където е седалището и на Zoom, са работили изцяло дистанционно, а други 29% смесено.
Преди пандемията делът на работните дни от вкъщи в САЩ е бил едва около 5%, докато в настоящия момент в световен мащаб все повече служители желаят по-гъвкави условия на труд, отколкото работодателите смятат за оптимални.
Говорители на Zoom обявиха, че новата политика за хибриден начин на работа (няколко дни от дома и няколко дни от офиса) ще постави компанията в по-добра позиция да използва собствените си технологии, да продължи да прави иновации и да подкрепя клиентите си в глобален план.
„Ще продължим да използваме цялата платформа на Zoom, за да поддържаме връзката и ефективната работа на нашите служители и екипите ни по цял свят“, се казва още в изявлението.