Технологии
Големите технологични компании вече прилагат правилата на Закона за цифровите услуги (DSA) на ЕС
Обширните правила за технологичните компании, които бяха приети от ЕС влизат в сила от днес. Закона за цифровите услуги (DSA), който цели да регламентира дейността както на Google, така и на 18 други големи компании, управляващи свои платформи за социални медии, опериращи на Стария континент, включително Instagram, Twitter (преименуван на X) и TikTok вече ще трябва да контролират по-добре съдържанието си, за да не се налага да плащат баснословни глоби в размер на милиарди евро.
Според регламента „голяма дигитална платформа“ е тази, която има поне 45 милиона активни потребители месечно, а в Европа те са 19.
DSA означава по-строго регулиране на целевата реклама и принуждава фирмите да прилагат по-добър механизъм за маркиране и премахване на незаконно съдържание.
Сега в сила влиза първата фаза от основополагащите правила на ЕС за дигиталните компании, обхванати в Законодателния акт за цифровите услуги (Digital Services Act). Новите правила имат за цел да осигурят онлайн сигурността на потребителите и да спрат разпространението на вредно съдържание, което е незаконно или нарушава условията за ползване на платформите, например чрез поощряване на геноцид или анорексия. Правилата трябва също така да защитят основните права на европейците като правото на защита на личните данни и на свободата на словото.