Технологии
Meta прие регулациите на ЕС, Facebook ще пита потребителите за насочени реклами
Социалният медиен гигант Meta обеща да иска съгласие за насочени реклами от потребителите в своите мрежи в ЕС, включително Facebook, поддавайки се на натиска на европейските регулатори, предаде АФП.
Промените трябваше да отговорят на „развиващите се и възникващи регулаторни изисквания“ на фона на ожесточена битка с ирландската Комисия за защита на данните, която наблюдава правилата на ЕС за данните в Ирландия, откъдето Meta управлява европейските си операции.
Предишното правно основание за „легитимен интерес“, използвано от Meta, за да оправдае събирането на лични данни на потребителите за целева реклама, беше отхвърлено през януари от ЕС.
Понастоящем потребителите, които се присъединяват към Facebook и Instagram, дават разрешение, включено по подразбиране, подавайки данните си на Meta, така че да може да генерира милиарди долари от такива реклами.
„Обявяваме намерението си да променим правното основание, което използваме за обработка на определени данни за поведенческа реклама за хора в ЕС, ЕИП (Европейско икономическо пространство) и Швейцария от „Легитимни интереси“ на „Съгласие“, каза Мета в публикация в блог.
Повече информация ще излезе от Meta по темата, тъй като компанията продължава да „конструктивно се ангажира“с регулаторите.
„Няма незабавно въздействие върху нашите услуги в региона. След като тази промяна бъде въведена, рекламодателите все още ще могат да провеждат персонализирани рекламни кампании, за да достигнат до потенциални клиенти и да разширят бизнеса си“, се казва в съобщението.
Огромни глоби удариха Meta и други американски технологични гиганти за бизнес практиките им в ЕС през последните години. Те бяха засегнати от необходимостта да спазват строгите разпоредби на блока за поверителност на данните.
Допълнителни ефекти се очакват от знаковия Закон за цифровите пазари на ЕС, който забранява антиконкурентното поведение на така наречените „пазачи“ на интернет.