Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Meta стартира рекламите и в WhatsApp

Технологии

Meta стартира рекламите и в WhatsApp

Meta стартира рекламите и в WhatsApp - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

WhatsApp е една от най-популярните платформи за съобщения в света и през този месец въвежда нови рекламни функции. За първи път приложението, собственост на Meta, ще започне да използва част от личните данни на потребителите си, за да показва реклами в отделна секция.

Според WhatsApp, съдържанието на съобщенията няма да бъде използвано за таргетиране на реклами, но данни като локация (държава и град), език, поведение при взаимодействие с други реклами и следени канали ще бъдат достъпни, за да се персонализира показваното съдържание. За потребителите, които са свързали своя WhatsApp профил с Facebook или Instagram, рекламите ще бъдат още по-прецизно насочени.

Новите реклами няма да се появяват в основния поток от съобщения, а ще бъдат позиционирани в отделния раздел „Актуализации“ — функционалност, подобна на Stories в Instagram, която е налична в долната част на приложението, пише bTV . В този раздел ще могат да се промотират бизнес канали, които ще търсят нови последователи и ще предлагат платено съдържание. WhatsApp ще прибира 10% комисионна от тези абонаменти, а при определени случаи ще се добавят и допълнителни такси, свързани с магазините за приложения.

Функцията ще позволи и реклами под формата на статуси, които приличат визуално на Instagram Stories. Когато потребител кликне върху такава реклама, тя ще го отведе директно до чат с бизнеса. По този начин Meta се стреми да интегрира WhatsApp в своята рекламна екосистема, правейки го по-сходен с другите си платформи.

Експертът по социални медии Мат Навара коментира пред BBC, че Meta ясно подготвя WhatsApp най-накрая да се превърне в сериозно монетизирана платформа. Според него обаче този процес не е лишен от рискове. В региони като Великобритания и Европейския съюз, където потребителите възприемат WhatsApp основно като инструмент за съобщения, а не за съдържание и реклама, всяко усещане за „фейсбук-изация“ може да предизвика отрицателна реакция и дори отлив от платформата.

Изпълнителният директор на WhatsApp Уил Каткарт заяви, че новите функции са „естествено продължение“ на досегашните услуги и ги сравни с тези в конкурентни приложения като Snapchat и Telegram. Той настоя, че потребителите, които използват WhatsApp само за лични съобщения, няма да бъдат засегнати от рекламните нововъведения.

Етикети: WhatsApp (6)
Анкети